dc.contributor.advisor |
Nožička, Jiří |
cze |
dc.contributor.author |
Kosmáková, Lucie |
|
dc.date.accessioned |
2014-09-22T12:28:32Z |
|
dc.date.available |
2014-09-22T12:28:32Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/58030 |
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce nabízí rámcový pohled na problematiku finanční gramotnosti jako na prostředek ke zvýšení finanční odpovědnosti občanů. Měla by pomoci lépe se zorientovat v základních pojmech týkajících se finanční gramotnosti a dalších aspektech, jež s finanční gramotností úzce souvisí. Za pomoci analýzy prováděných aktivit mapuje situaci finančního vzdělávání a úroveň finanční gramotnosti v České republice a dalších vybraných zemích, z nichž jedna disponuje podobnou ekonomickou vyspělostí a druhá se jeví jako diametrálně odlišná. |
cze |
dc.format |
117 s. |
cze |
dc.format.extent |
2599549 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
finanční gramotnost |
cze |
dc.subject |
finanční vzdělávání |
cze |
dc.subject |
peněžní gramotnost |
cze |
dc.subject |
cenová gramotnost |
cze |
dc.subject |
rozpočtová gramotnost |
cze |
dc.subject |
financial literacy |
eng |
dc.subject |
financial education |
eng |
dc.subject |
monetary literacy |
eng |
dc.subject |
price literacy |
eng |
dc.subject |
budget literacy |
eng |
dc.title |
Komparace úrovně finanční gramotnosti obyvatelstva |
cze |
dc.title.alternative |
Comparison of the Financial Literacy Level |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Koťátková Stránská, Pavla |
cze |
dc.date.accepted |
2014 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
This thesis provides a general view on the issue of financial literacy as an useful tool to increase the financial responsibility of citizens. It should be helpful for better orientation in the basic concepts related to the financial literacy and in other aspects, which are also closely related to the financial literacy. By analyzing of the carried out activities it conducts a survey of the situation in financial education and the level of financial literacy in the Czech Republic and other selected countries, out of which the first one have similar economic level and the second one seems to be diametrically different. |
eng |
dc.description.department |
Ústav ekonomických věd |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika veřejného sektoru |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní |
cze |
dc.identifier.signature |
D31050 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a správa |
cze |
dc.description.defence |
Studentka přepracovala diplomovou práci dle doporučení komise a při obhajobě prezentovala výsledky své diplomové práce na téma Komparace úrovně finanční gramotnosti obyvatelstva. Cílem práce bylo posoudit finanční gramotnost a její význam pro zvýšení odpovědnosti občanů. V práci byla zhodnocena úroveň finanční gramotnosti v České republice a následně pomocí komparační analýzy provedeno porovnání ve zvolených ekonomikách. Výsledky vyplývající z analýzy byly následně srovnány s vybranými ukazateli ekonomického chování obyvatelstva v daných státech. Při obhajobě studentka zodpověděla otázky vedoucího práce a oponenta práce: Které instituce by podle Vás měly být aktivní v systému zvyšování finanční gramotnosti? |
cze |
dc.identifier.stag |
25971 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |