Model provozní efektivity technologie Wheeltug

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Široký, Jaromír
dc.contributor.author Čapková, Markéta
dc.date.accessioned 2014-06-19T10:15:07Z
dc.date.available 2014-06-19T10:15:07Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/55918
dc.description.abstract Disertační práce se zabývá problematikou zavedení nové technologie WheelTug do pozemního letového provozu. Má pomoci zodpovědět otázku, zda zavedení této technologie do praxe přinese letištím bezpečný a efektivní provoz a to s ohledem na budoucí souběžný pozemní provoz letadel vybavených systémem WheelTug i bez něj. Současně přináší návrh metodiky, postupů a pravidel pro letiště, jež se do budoucna budou muset s provozem letadel vybavených touto (či jinými obdobnými) technologií vyrovnat. Práce vychází ze stávajících postupů pro pozemní odbavení letadel, vlivu leteckého provozu na životní prostředí (emise, hluk), možností optimalizací pozemního provozu a informací o vlastní technologii WheelTug. Pomocí simulačního programu ARCPort ALTOCE byly v závislosti na velikosti letiště zjišťovány přínosy a nedostatky spojené se zavedením technologie WheelTug do pozemního provozu letadel a to jak z pohledu provozního, tak z pohledu úspory paliva a snížení emisí. cze
dc.format 147 s. cze
dc.format.extent 5135176 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Pouze v rámci univerzity cze
dc.subject pozemní provoz letadel cze
dc.subject provozní postupy cze
dc.subject provozní efektivita technologie WheelTug cze
dc.subject aircraft ground operations eng
dc.subject procedures eng
dc.subject operating efficiency of Wheeltug Technology eng
dc.title Model provozní efektivity technologie Wheeltug cze
dc.title.alternative Model of operational efficiency of wheeltug technology eng
dc.type disertační práce cze
dc.contributor.referee Vančura, Miroslav
dc.contributor.referee Kazda, Antonín
dc.contributor.referee Žihla, Zdeněk
dc.date.accepted 2014
dc.description.abstract-translated This dissertation deals with launching new technology called Wheeltug into aircraft ground operations. It should help to answer the question whether the implementation of this technology ensures safe and efficient traffic at the airports, with regard to future simultaneous aircraft ground operations both with and without Wheeltug system. At the same time, it provides the proposal for methodology, procedures and rules for airports which will have to deal with aircrafts equipped with this (or any similar) technology. The thesis is based on existing procedures for aircraft ground handling, environmental impact of aircraft ground operations (emissions, noise), possibilities for optimizing ground operations and also information about the technology Wheeltug itself. By means of the simulation program ARCPort ALTOCE, the pros and cons of implementing Wheeltug technology into aircraft ground operations with regard to the size of the airport were analyzed, both from the point of view of operations as well as fuel saving and decrease of emissions. eng
dc.description.department Katedra technologie a řízení dopravy cze
dc.thesis.degree-discipline Technologie a management v dopravě a telekomunikacích cze
dc.thesis.degree-name Ph.D. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D31570 cze
dc.thesis.degree-program Technika a technologie v dopravě a spojích cze
dc.description.defence Prezentace dizertační práce Přečtení oponentních posudků Odpovědi na připomínky oponentů Rozprava Tajné hlasování Vyhlášení výsledku tajného hlasování cze
dc.identifier.stag 25402 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet