dc.contributor.author |
Lang, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2014-02-04T10:53:03Z |
|
dc.date.available |
2014-02-04T10:53:03Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/54182 |
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce je představit problematiku výuky předmětu religionistika. Čtenáři je popsáno odborné pojmosloví religionistiky, didaktiky a ukazuje se na možné další směřování jednotlivých oborů. Ve druhé části jsou popsány přístupy ve výuce náboženství v evropských státech, jako jsou Německo, Dánsko či Anglie. Také je zde nastíněna situace v České republice a možnost zařazení výuky náboženství i do multikulturní výchovy. Ve třetí části jsou popsány vhodné metody při výuce
religionistiky a technické vybavení. V neposlední řadě v textu představím to, co je specifické pro výuku religionistiky a jak pojmout tento předmět od nejobecnějšího konceptu až po podrobný popis ukázkové vyučovací hodiny. |
cze |
dc.format |
51 s. |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.subject |
didaktika religionistiky |
cze |
dc.subject |
religionistika |
cze |
dc.subject |
didaktika |
cze |
dc.subject |
výuka náboženství |
cze |
dc.subject |
oborová didaktika |
cze |
dc.subject |
náboženství |
cze |
dc.subject |
didactics of a science of religions |
eng |
dc.subject |
science of religions |
eng |
dc.subject |
didactics |
eng |
dc.subject |
teaching religion |
eng |
dc.subject |
sectoral didactics |
eng |
dc.subject |
religion |
eng |
dc.title |
Didaktika předmětu religionistika |
cze |
dc.title.alternative |
Didactics of a subject science of religions |
eng |
dc.type |
závěrečná práce |
cze |
dc.date.accepted |
2013 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this paper is to present issues of teaching about religions. Reader is introduced to a terminology of the Science of Religions and Didactics and is shown possible future directions of these individual disciplines. The second section describes approaches in teaching about religions in European countries such as Germany,
Denmark and England. There is also outlined the situation in the Czech Republic and the possibility of inclusion of teaching about religions into multicultural education. The
third section describes suitable methods in teaching the Science of Religions and right
technical equipment. Finally, I deal with what is specific to teaching the Science of Religions and how to approach this subject from the most general concept to the detailed description of a sample lesson. |
eng |
dc.thesis.degree-discipline |
doplňující pedagogické studium |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D29544 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |