dc.contributor.advisor |
Bartůňková, Jana |
cze |
dc.contributor.author |
Veselá, Markéta |
|
dc.date.accessioned |
2013-09-03T19:42:37Z |
|
dc.date.available |
2013-09-03T19:42:37Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/53143 |
|
dc.description.abstract |
Tématem práce je výzkum čtenářské gramotnosti v sedmých třídách základních škol na Novoměstsku. První část se zabývá teoretickými poznatky o čtenářské gramotnosti, vymezením odborných pojmů a prezentací dosavadních mezinárodních výzkumů. Hlavní náplní práce je praktický výzkum čtenářské gramotnosti, který byl proveden metodou dotazníkového šetření. Dotazník obsahuje otázky, vztahující se k vybrané ukázce uměleckého textu. Cílem práce je zjistit schopnosti a dovednosti žáků při komunikaci s uměleckým textem. Konkrétně se práce zaměřila na dovednosti vyhledávat v textu informace, interpretovat myšlenky, vyvozovat závěry a na schopnosti využít při práci s textem osobních zkušeností a vědomostí. |
cze |
dc.format |
116 s. |
cze |
dc.format.extent |
6750310 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
čtenářská gramotnost |
cze |
dc.subject |
čtenáři |
cze |
dc.subject |
čtenářství |
cze |
dc.subject |
čtenářské výzkumy |
cze |
dc.subject |
metody rozvíjející čtenářskou gramotnost |
cze |
dc.subject |
literacy |
eng |
dc.subject |
readers |
eng |
dc.subject |
reading |
eng |
dc.subject |
reading research |
eng |
dc.subject |
methods of developing literacy |
eng |
dc.title |
Průzkum čtenářské gramotnosti v okolí Novoměstska |
cze |
dc.title.alternative |
Survey of Reading Literacy in Nové Město na Moravě Region |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Pató, Marta |
cze |
dc.date.accepted |
2013 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The theme of the work is a research into the literacy of year seven's pupils of primary schools in the Nové Město area. First part deals with the theoretical knowledge of literacy, and with defining technical terms and presenting current international research. The main concern of the work is a practical research into literacy, done by a survey using a questionnaire. The questionnaire includes questions related to a selected sample of a literary text. The aim is to determine the ability and skills of pupils to communicate with literary text. Specifically, the paper focuses on the skills to search the text for information, to interpret ideas, to draw conclusions, and on the ability to use personal experience and knowledge when working with the text. |
eng |
dc.description.department |
Katedra literární kultury a slavistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Historicko-literární studia |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D29802 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Historické vědy |
cze |
dc.identifier.stag |
19945 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |