Modal Verbs in Textbooks of English for Lower-secondary Learners
Bakalářská práceOmezený přístupDatum publikování
2013
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This thesis focuses on the theory connected with central modal verbs and their interpretation in textbooks for lower-secondary learners. The main topic of the paper is the semantic meanings of the modal verbs, their morphological and syntactic characteristics. The paper deals with didactic transformation, its levels and its impact on the presentation of modal verbs in textbooks. The work includes professor Piaget´s conception of the cognitive development of children attending elementary education at Stage 2. The main stress is laid on children´s thinking processes evolving during the stage of formal operations. Finally, the research is conducted so as to examine the outcomes of the modal verbs after the process of the didactic transformation in the textbook.
Rozsah stran
46 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Anglický jazyk - specializace v pedagogice
Studijní program
Specializace v pedagogice
Signatura tištěné verze
D27878
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
modální slovesa, didaktická transformace, kognitivní vývoj, učebnice, modal verbs, didactic transformation, cognitive development, textbook