Digitální knihovnaUPCE
 

Modal Verbs in Textbooks of English for Lower-secondary Learners

Bakalářská práceOmezený přístup
Náhled

Datum publikování

2013

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This thesis focuses on the theory connected with central modal verbs and their interpretation in textbooks for lower-secondary learners. The main topic of the paper is the semantic meanings of the modal verbs, their morphological and syntactic characteristics. The paper deals with didactic transformation, its levels and its impact on the presentation of modal verbs in textbooks. The work includes professor Piaget´s conception of the cognitive development of children attending elementary education at Stage 2. The main stress is laid on children´s thinking processes evolving during the stage of formal operations. Finally, the research is conducted so as to examine the outcomes of the modal verbs after the process of the didactic transformation in the textbook.

Rozsah stran

46 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Pouze v rámci univerzity

Název akce

ISBN

Studijní obor

Anglický jazyk - specializace v pedagogice

Studijní program

Specializace v pedagogice

Signatura tištěné verze

D27878

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

modální slovesa, didaktická transformace, kognitivní vývoj, učebnice, modal verbs, didactic transformation, cognitive development, textbook

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced