dc.contributor.advisor |
Kostková, Klára |
cze |
dc.contributor.author |
Skalická, Zuzana |
|
dc.date.accessioned |
2013-06-06T13:42:11Z |
|
dc.date.available |
2013-06-06T13:42:11Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/49487 |
|
dc.description.abstract |
The aim of this thesis is to introduce the Waldorf school as a type of alternative school, to identify the importance of cooperation in Waldorf and traditional schools based on selected educational documents and to prove that the quality of cooperation if higher in Waldorf schools than it is in traditional schools. This thesis also focuses on organizational forms and the frequency of their usage in ELT. This thesis consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part provides practical part with the theoretical background. In the theoretical part, selected educational documents are presented with emphasis on the topic of cooperation. Alternative schools are introduced, together with their basic types and characteristics. Waldorf School is dealt with in detail. Its principles, characteristics and aims are presented, together with the main ideas of its creator, Rudolph Steiner. The organizational forms are introduced. Their types, advantages and disadvantages of their usage are described with a special emphasis on the organizational forms with potential for development of teamwork. The practical part comprises of the description and results of the research, conducted in the Waldorf primary school and the traditional primary school. |
eng |
dc.format |
62 s. |
cze |
dc.format.extent |
5549736 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
výuka anglického jazyka |
cze |
dc.subject |
alternativní školy |
cze |
dc.subject |
waldorfská škola |
cze |
dc.subject |
antroposofie |
cze |
dc.subject |
Steiner, Rudolf |
cze |
dc.subject |
organizační formy vyučování |
cze |
dc.subject |
týmová práce |
cze |
dc.subject |
ELT |
cze |
dc.subject |
alternative schools |
eng |
dc.subject |
Waldorf School |
eng |
dc.subject |
Anthroposophy |
eng |
dc.subject |
organizational forms |
eng |
dc.subject |
teamwork |
eng |
dc.title |
Organizational Forms in ELT: Their Influence on Development of Teamwork in the Context of Waldorf and Traditional Primary School |
eng |
dc.title.alternative |
Organizační formy ve výuce anglického jazyka: Jejich vliv na rozvoj týmové práce v kontextu Waldorfské a tradiční základní školy |
cze |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Reimannová, Irena |
cze |
dc.date.accepted |
2013 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Cílem této práce je představit waldorfskou školu, identifikovat důležitost týmové práce ve waldorfské a tradiční základní škole na základě vzdělávacích dokumentů a dokázat, že ve waldorfské škole dochází k většímu rozvoji týmové práce než v tradiční základní škole. Tato práce je dále zaměřena na organizační formy a frekvenci jejich využívání ve výuce anglického jazyka. Tato práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část poskytuje teoretický základ pro část praktickou. V teoretické části jsou představeny základní edukační dokumenty s důrazem na téma týmové práce. Práce dále pojednává o alternativních školách a jejich základních druzích a charakteristikách. Waldorfské školy jsou představeny detailně spolu s jejich principy, charakteristikami, cíli a hlavními myšlenkami jejich tvůrce Rudolfa Steinera. Dále jsou představeny organizační formy výuky, jejich typy, výhody a nevýhody jejich použití s důrazem na organizační formy s potenciálem pro rozvoj týmové práce. Praktická část je složena z popisu a výsledků výzkumu, jež byl proveden ve waldorfské a tradiční základní škole. |
cze |
dc.description.department |
Katedra anglistiky a amerikanistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk - specializace v pedagogice |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D27879 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cze |
dc.identifier.stag |
19005 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |