Tato disertační práce se zabývá posilováním vztahů se zákazníky a vyúsťuje v analýzu internetových lékáren v České republice z tohoto hlediska a výzkum mezi klienty internetové lékárny, který je praktikován na webových stránkách www.LekarnaURotundy.cz. V teoretické části je věnována pozornost změnám v požadavcích a nákupním chování zákazníků v důsledku internetu, hodnotě pro zákazníky, internetu jako zdroji informací při posilování vztahů se zákazníky a vymezení nástrojů a faktorů posilování vztahů se zákazníky na webových stránkách. Praktická část disertační práce je věnována přípravě, realizaci a vyhodnocení výsledků dvou marketingových výzkumů, tj. výzkumu postojů majitelů internetových lékáren v České republice k využívání jednotlivých forem posilování vztahů se zákazníky na internetových stránkách a výzkumu postojů klientů zkoumané internetové lékárny k jednotlivým formám a nástrojům posilování vztahů se zákazníky. Na základě toho byl vytvořen model nástrojů pro posilování vztahů se zákazníky a efektivní řízení internetové lékárny v sílícím konkurenčním prostředí.