dc.contributor.advisor |
Černá, Monika |
cze |
dc.contributor.author |
Pfeifferová, Sandra |
|
dc.date.accessioned |
2012-10-13T09:04:50Z |
|
dc.date.available |
2012-10-13T09:04:50Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/48656 |
|
dc.description.abstract |
The topic of the thesis is the development of autonomy in ELT. In the theoretical part, firstly, the concept of autonomy is presented as well as the aims stated in the Framework Education Programme for Basic Education. The thesis then deals with basic aspects of autonomy that are motivation, self-assessment and roles of participants in teaching-learning processes. The theoretical part is concluded by the description of various means of learner training, i.e. the ways that are believed to facilitate the development of autonomy.
The theoretical bases are afterwards used in the practical part. Its primary aim is to develop autonomy of learners in a particular classroom by means of an action research. In the final part of the action research, the efficiency of strategies adopted in order to make the learners more autonomous is evaluated. |
eng |
dc.format |
115 s. |
cze |
dc.format.extent |
7677827 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
autonomie |
cze |
dc.subject |
sebehodnocení |
cze |
dc.subject |
akční výzkumy |
cze |
dc.subject |
učební strategie |
cze |
dc.subject |
slovníky |
cze |
dc.subject |
motivace |
cze |
dc.subject |
autonomy |
eng |
dc.subject |
self-assessment |
eng |
dc.subject |
action research |
eng |
dc.subject |
learning strategies |
eng |
dc.subject |
dictionaries |
eng |
dc.subject |
motivation |
eng |
dc.title |
Development of Autonomy in ELT |
eng |
dc.title.alternative |
Rozvoj autonomie žáka ve výuce anglického jazyka |
cze |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Kostková, Klára |
cze |
dc.date.accepted |
2012 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Tématem této diplomové práce je rozvoj autonomie žáka ve výuce anglického jazyka. V teoretické části je nejprve představen koncept autonomie žáka a cíle stanovené v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Práce dále definuje základní aspekty autonomie, kterými jsou motivace, sebe-hodnocení, a role účastníků ve vzdělávacích procesech. Na konci teoretické části jsou představeny různé způsoby rozvoje autonomie žáka.
Teoretická východiska jsou poté promítnuta do praktické části, jejímž hlavním cílem je rozvíjet autonomii žáků ve vybrané třídě prostřednictvím akčního výzkumu. Akční výzkum je zakončen hodnocením efektivity strategií, které byly zvoleny pro rozvoj autonomie žáků. |
cze |
dc.description.department |
Katedra anglistiky a amerikanistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství anglického jazyka |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D27390 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cze |
dc.identifier.stag |
16727 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |