Abstrakt:
Cílem práce je přiblížit problematiku syndromu CAN, proto charakterizuje sociální a pedagogicko-psychologické aspekty syndromu, dále pak specifikuje práci s dětmi vykazující týrání, zneužívání a zanedbávání, objasňuje fungování Fondu ohrožených dětí a Klokánka v Pardubicích jako zástupce organizace zabývajícími se dětmi se syndromem CAN. Také přibližuje sebereflexi žáků základních škol o kvalitě života dětí vykazující syndrom CAN.
Empirická část se zaměřuje na aktuální znalosti, zkušenosti, informovanost a případnou pomoc směřovanou od žáků základní školy k dětem vykazující syndrom CAN. Práce proto využije kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření s dětmi osmých a devátých ročníků základní školy, předpoklad výzkumného vzorku je kolem 80 respondentů, doplňkovou vybranou metodou je skupinová diskuze dětí na základní škole o problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí.