dc.contributor.advisor |
Culek, Bohumil |
|
dc.contributor.author |
Vágner, Jakub |
|
dc.date.accessioned |
2012-07-15T18:52:40Z |
|
dc.date.available |
2012-07-15T18:52:40Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/45446 |
|
dc.description.abstract |
Dizertační práce je zaměřena na problematiku experimentálního zjišťování únavových charakteristik konstrukčních uzlů částí kolejových vozidel na dynamickém zkušebním stavu. Cílem práce je návrh metodiky, která umožňuje zjedodušení těchto experimentů. Navržená metodiky využívá výpočet pomocí metody konečných prvků, korelační analýzu a odhad pomocí měrné napěťové odezvy. K ověření navržené metodiky byl proveden experiment na reálném vzorku. |
cze |
dc.format |
75 s. |
cze |
dc.format.extent |
7290846 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
kolejová vozidla |
cze |
dc.subject |
konstrukční uzel |
cze |
dc.subject |
mechanické napětí |
cze |
dc.subject |
analýza MKP |
cze |
dc.subject |
materiálové charakteristiky |
cze |
dc.subject |
experimentální výzkum |
cze |
dc.subject |
únavové testy |
cze |
dc.subject |
dynamický zkušební stav |
cze |
dc.subject |
rail vehiclec |
eng |
dc.subject |
structural node |
eng |
dc.subject |
mechanical stress |
eng |
dc.subject |
FEM analysis |
eng |
dc.subject |
material characteristics |
eng |
dc.subject |
experimental research |
eng |
dc.subject |
fatigue testing |
eng |
dc.subject |
dynamic test stand |
eng |
dc.title |
Simulace provozního namáhání částí kolejových vozidel na zatěžovacích standech |
cze |
dc.title.alternative |
Simulation of operational loading of railway vehicle parts on loading stands |
eng |
dc.type |
disertační práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Jurák, Ladislav |
|
dc.contributor.referee |
Paščenko, Petr |
|
dc.date.accepted |
2012 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The dissertation thesis is focused on the issues of experimental determination of fatigue characteristics of structural nodes of rail vehicle parts on a dynamic test stand. The aim of the thesis is to propose a methodology allowing simplifying the experiments. The proposed methodology uses FEM computation, correlation analysis and estimation based on specific stress response. In order to validate the methodology, an experiment with a physical specimen was performed. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky a infrastruktura |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D27622 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Technika a technologie v dopravě a spojích |
cze |
dc.description.defence |
Prezentace dizertační práce. Přečtení posudků, odpovědi na připominky. Rozprava. Tajné hlasování.
Vyhlášení výsledku. |
cze |
dc.identifier.stag |
14420 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |