Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Černá, Monika |
cze |
dc.contributor.author |
Hradecká, Lucie |
|
dc.date.accessioned |
2012-02-06T17:22:49Z |
|
dc.date.available |
2012-02-06T17:22:49Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/42467 |
|
dc.description.abstract |
The aim of the thesis is to introduce the issue of pupil misbehaviour in connection with the strategies the English teachers may use for maintaining the discipline of learners in ELT lessons. The purpose of the first part of the thesis is to provide theoretical background necessary for the follow-up research. In relation to the issue of maintaining discipline in ELT the theoretical part defines the key words such as social behaviour, classroom discipline and pupil misbehaviour, and describes different psychological approaches towards the modification of social behaviour of learners together with preventative and intervention strategies. The emphasis is laid on the former strategies, in particular, on effective teaching in ELT lessons, which is dealt with in more details in the thesis. The following practical part presents a multi-case study which was aimed at investigating what strategies the English teachers use for dealing with the problem behaviour of learners at a typical basic school. For this purpose, two research tools were utilized, including questionnaires for teachers and observations. |
eng |
dc.format |
117 s. |
cze |
dc.format.extent |
3075824 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
výuka anglického jazyka |
cze |
dc.subject |
kázeň žáků |
cze |
dc.subject |
nekázeň žáků |
cze |
dc.subject |
preventivní strategie |
cze |
dc.subject |
intervenční strategie |
cze |
dc.subject |
profesní kompetence učitele |
cze |
dc.subject |
efektivní vyučování |
cze |
dc.subject |
English language teaching |
eng |
dc.subject |
ELT |
eng |
dc.subject |
classroom discipline |
eng |
dc.subject |
pupil misbehaviour |
eng |
dc.subject |
preventative strategies |
eng |
dc.subject |
intervention strategies |
eng |
dc.subject |
teacher?s professional competence |
eng |
dc.subject |
effective teaching |
eng |
dc.title |
Strategies for maintaining discipline in ELT |
eng |
dc.title.alternative |
Strategie užívané k udržení kázně při výuce anglického jazyka |
cze |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Reimannová, Irena |
cze |
dc.date.accepted |
2012 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Cílem diplomové práce je představit otázku nekázně žáků v souvislosti se strategiemi, které učitelé anglického jazyka mohou využít pro udržování kázně žáků ve vyučovacích hodinách anglického jazyka. Účelem první části diplomové práce je poskytnout teoretický základ potřebný pro následný výzkum. V souvislosti s otázkou udržování kázně při vyučování angličtiny vymezuje teoretická část klíčové pojmy, jimiž jsou kázeň a nekázeň žáků, a popisuje různé psychologické přístupy, které vedou k eliminaci nekázně, společně s preventivními a intervenčními strategiemi. Právě preventivními strategiemi, především efektivním vyučováním učitelů angličtiny se práce zabývá podrobněji. Následná praktická část představuje mnohopřípadovou studii, jejímž cílem bylo zjistit, jaké strategie učitelé angličtiny využívají pro prevenci a eliminaci nekázně žáků na typické základní škole. Výzkum byl proveden za pomoci dotazníků pro učitele a prostřednictvím pozorování hodin anglického jazyka. |
cze |
dc.description.department |
Katedra anglistiky a amerikanistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství anglického jazyka |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D25624 |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cze |
dc.identifier.stag |
11185 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|