dc.contributor.advisor |
Černá, Monika |
cze |
dc.contributor.author |
Černá, Andrea |
|
dc.date.accessioned |
2012-02-06T17:22:02Z |
|
dc.date.available |
2012-02-06T17:22:02Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/42390 |
|
dc.description.abstract |
This bachelor paper aims at stressing pronunciation teaching to young learners as one of the prominent factors in gaining the communicative competence in English. Firstly, the theoretical part concentrates on young learners and their cognitive and social development, as well as the factors influencing foreign language acquisition. Secondly, the term communicative competence as the goal in English language teaching is described. The last chapter of the theoretical part deals with aspects of pronunciation. Emphasis is put on the teacher's role, as well as possible difficulties to be aware of among Czech learners. Finally, a range of techniques and activities to refine learners' pronunciation is provided. The practical part describes a small scale research aimed at investigating the situation as to how pronunciation teaching is practiced in the Czech primary schools and furthermore, what are the teachers' attitudes towards teaching pronunciation to young learners in order to achieve the communicative competence in English language. |
eng |
dc.format |
56 s. |
cze |
dc.format.extent |
23893881 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
žáci mlašího školního věku |
cze |
dc.subject |
osvojování jazyka |
cze |
dc.subject |
komunikativní kompetence |
cze |
dc.subject |
výslovnost |
cze |
dc.subject |
young learners |
eng |
dc.subject |
language acquisition |
eng |
dc.subject |
communicative competence |
eng |
dc.subject |
pronunciation |
eng |
dc.title |
Teaching Pronunciation To Young Learners |
eng |
dc.title.alternative |
Výuka angličtiny zaměřená na výslovnost u mladých žáků |
cze |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Reimannová, Irena |
cze |
dc.date.accepted |
2012 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Cílem této bakalářské práce je vyzdvihnout výuku výslovnosti u žáků mladšího školního věku jako významného faktoru pro dosažení komunikativní kompetence v anglickém jazyce. Teoretická část nejprve charakterizuje žáky mladšího školního věku ve vztahu k jejich kognitivnímu a sociálnímu vývoji a rovněž diskutuje faktory ovlivňující osvojování cizího jazyka. Dále je definován pojem komunikativní kompetence, jakožto cíl výuky cizích jazyků. Poslední kapitola teoretické části se věnuje aspektům anglické výslovnosti, vyzdvihuje roli učitele při její výuce a rovněž uvádí nejčastější chyby ve výslovnosti, se kterými se čeští žáci potýkají. Tuto kapitolu uzavírá výčet technik a aktivit zaměřených na procvičování výslovnosti. Praktická část popisuje menší výzkum, jehož cílem je zjistit, jakým způsobem je výuka anglické výslovnosti praktikována na prvním stupni základních škol v České republice a rovněž jak učitelé vnímají výuku výslovnosti ve vztahu k dosažení komunikativní kompetence v anglickém jazyce. |
cze |
dc.description.department |
Katedra anglistiky a amerikanistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk - specializace v pedagogice |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D25628 |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cze |
dc.identifier.stag |
11259 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |