dc.contributor.advisor |
Bubíková, Šárka |
cze |
dc.contributor.author |
Šlemenda, Petr |
|
dc.date.accessioned |
2011-08-16T19:40:26Z |
|
dc.date.available |
2011-08-16T19:40:26Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/40492 |
|
dc.description.abstract |
This thesis suggests possible use of Roald Dahl´s novel Charlie and the Chocolate Factory in English language teaching. The main concern of this work is to design learning activities aimed at the development of receptive skills that are based on Dahl´s book. Firstly, the essential theoretical background connected to the topic is defined.Secondly, the practical part presents learning activities created with the aim of developing various listening and reading strategies of the learners covered in this thesis. |
eng |
dc.format |
115 s. |
cze |
dc.format.extent |
12345630 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
řečové dovednosti |
cze |
dc.subject |
rozvoj |
cze |
dc.subject |
Karlík a továrna na čokoládu |
cze |
dc.subject |
dětská literatura |
cze |
dc.subject |
metodologie |
cze |
dc.subject |
výuka anglického jazyka |
cze |
dc.subject |
Dahl, Roald |
eng |
dc.subject |
Charlie and the Chocolate Factory |
eng |
dc.subject |
children´s literature |
eng |
dc.subject |
receptive skills development |
eng |
dc.subject |
ELT methodology |
eng |
dc.title |
Using Roald Dahl´s Charlie and the chocolate factory in ELT |
eng |
dc.title.alternative |
Využití knihy Roalda Dahla Karlík a továrna na čokoládu při výuce anglického jazyka |
cze |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Černá, Monika |
cze |
dc.date.accepted |
2011 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Diplomová práce zjišťuje možnosti využití knihy Roalda Dahla Karlík a továrna na čokoládu ve výuce anglického jazyka. Zásadním východiskem teoretické části této práce je rozbor zvoleného literárního díla tak, aby bylo možno navrhnout aktivity zaměřené na rozvoj receptivních řečových dovedností konkrétní skupiny žáků. Praktická část pak obsahuje detailní rozbor a evaluaci navržených učebních aktivit. |
cze |
dc.description.department |
Katedra anglistiky a amerikanistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství anglického jazyka |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D23752 |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cze |
dc.identifier.stag |
8960 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |