Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.advisor |
Schifferová, Věra |
cze |
dc.contributor.author |
Petrová, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2011-07-11T23:22:37Z |
|
dc.date.available |
2011-07-11T23:22:37Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/39766 |
|
dc.description.abstract |
Tématem práce je Komenského pojetí výchovy v jeho všenápravném díle. První kapitola se zabývá filosofickými základy Komenského pedagogiky, a to zejména Komenského triadismem, principem světla, sensualismem a přirozenou výchovou. V druhé kapitole je pojednáno o myšlence světa jako školy Boží moudrosti, o člověku a prostředcích nápravy světa. Komenský se touto problematikou zabýval již ve svém všenápravném spise Cesta světla. Třetí kapitola je věnována Komenskému výchovnému univerzalismu, jenž se řídí zásadou omnes, omina, omnino. Tento požadavek je vysvětlen hlavně v Komenského Pampaedii. Čtvrtá, poslední kapitola, se zamýšlí nad aktuálním významem Komenského myšlenek o otevřené duši. Tato kapitola se opírá zejména o komeniologické studie Jana Patočky. |
cze |
dc.format |
41 s. |
cze |
dc.format.extent |
17679519 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
výchova |
cze |
dc.subject |
náprava |
cze |
dc.subject |
škola |
cze |
dc.subject |
svět |
cze |
dc.subject |
univerzalismus |
cze |
dc.subject |
Komenský, Jan Amos |
cze |
dc.subject |
education |
eng |
dc.subject |
remedy |
eng |
dc.subject |
school |
eng |
dc.subject |
world |
eng |
dc.subject |
universalism |
eng |
dc.title |
Pojetí výchovy ve všenápravném díle Komenského |
cze |
dc.title.alternative |
The Conception of Education in Comenius All-Remedial Work |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Prázný, Aleš |
cze |
dc.date.accepted |
2011 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The work theme is Comenius conception of education in his all-remedial work. First chapter deals with philosophical basics of Commenius pedagogy and especially Comenuis triadismus, the light principle, senzualismus and natural education. Second chapter deals with the concept of the world as a school of God's wisdom, with human and redress the world. Comenuis issues already addressed in his Path of light work. Third chapter is devoted to Comenius educational universalism guided by omnes, omnia, omnino principle. This requirement is explained mainly in Comenius Pampaedia. The last fourth chapter reflects current meaning of Comenius thoughts about open mind. This chapter is mainly based on Jan Patocka's comeniology studies. |
eng |
dc.description.department |
Katedra filosofie |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Filozofie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D24022 |
|
dc.thesis.degree-program |
Filozofie |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|