dc.contributor.advisor |
Reimannová, Irena |
|
dc.contributor.author |
Bareš, Jaroslav
|
|
dc.date.accessioned |
2011-03-21T14:08:16Z |
|
dc.date.available |
2011-03-21T14:08:16Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/38374 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce Vyučování gramatiky ve své teoretické části seznamuje čtenáře s problematikou výuky anglického jazyka v historické perspektivě, s metodami, které představovaly určující myšlenkové proudy v daných historických obdobích, a s vývojem výuky gramatiky v těchto obdobích. Dále se v teoretické části zabývá teoriemi týkajícími se kontrastivního přístupu a teoretickými aspekty akčního výzkumu. Praktickou část tvoří akční výzkum, výběr gramatických prostředků podrobených výzkumu a přehled sběru dat a jejich vyhodnocení. Rovněž je tu představen postup výkladu vybraných gramatických jevů a zvolené transfery pro využití kontrastivního přístupu při jejich předávání studentům. Práce vyhodnocuje získaná data a výsledky dosaženého akčního výzkumu. |
cze |
dc.format |
87 s. |
cze |
dc.format.extent |
601727 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
akční výzkum |
cze |
dc.subject |
kontrastivní přístup |
cze |
dc.subject |
jazykové vzdělávání |
cze |
dc.subject |
teorie jazyka |
cze |
dc.subject |
anglický jazyk |
cze |
dc.subject |
action research |
eng |
dc.subject |
contrastive approach |
eng |
dc.subject |
language education |
eng |
dc.subject |
theory of language |
eng |
dc.subject |
English language |
eng |
dc.title |
Teaching Grammar |
eng |
dc.title.alternative |
Vyučování gramatiky |
cze |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Černá, Monika |
|
dc.date.accepted |
2011 |
|
dc.description.abstract-translated |
Annotation The diploma thesis Teaching grammar informs the reader in its theoretical part of the issues of teaching grammar in historical perspective, of the methods representing the determining trains of thoughts in particular historical periods, and with the development of teaching grammar in these periods. Furthermore, the theoretical part focuses on the theories relating to contrastive approach and on the theoretical aspects of an action research. The practical part consits of the actual action research, the selection of grammar elements subject to the research and the data collection and their analysis. There is also explained a process of presenting the selected grammar issues and the transfers chosen to be used in the contrastive approach in a course of presenting the grammar elements to the students. The thesis evaluates the data acquired and the results of the completed action research. |
eng |
dc.description.department |
Katedra anglistiky a amerikanistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství anglického jazyka |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D23496 |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |