dc.contributor.author |
Obrdlíková, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2010-12-17T07:06:37Z |
|
dc.date.available |
2010-12-17T07:06:37Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/38044 |
|
dc.description.abstract |
Tato práce má za cíl seznámení se současnou situací vzdělávání na státních školách v oblasti náboženské problematiky. Vedle historického pohledu na otázku výuky náboženství je rozebráno stanovisko současného práva a konkrétní podoba výuky náboženství na základních a středních školách - je zde myšlena konfesní a nekonfesní výuka. Práce také nastiňuje možné perspektivy výuky do budoucna vzhledem k rozvoji rámcových vzdělávacích programů a možnostem spolupráce mezi vysokým školstvím a nižšími stupni. Práce se věnuje standardnímu vyučovacímu systému, alternativní a církevní školství je vzhledem k rozsahu práce vynecháno. |
cze |
dc.format |
50 s. |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.subject |
náboženství |
cze |
dc.subject |
školství |
cze |
dc.subject |
výuka náboženství |
cze |
dc.subject |
základní školy |
cze |
dc.subject |
střední školy |
cze |
dc.subject |
vyučovací systémy |
cze |
dc.subject |
religion |
eng |
dc.subject |
education |
eng |
dc.subject |
religious education |
eng |
dc.subject |
primary school |
eng |
dc.subject |
high school |
eng |
dc.subject |
teaching systems |
eng |
dc.title |
Výuka náboženství na českých základních a středních státních školách |
cze |
dc.title.alternative |
Religious education at Czech elementary and secondary public schools |
eng |
dc.type |
závěrečná práce |
cze |
dc.date.accepted |
2009 |
|
dc.description.abstract-translated |
This paper wants to introduce to the contemporary situation about religious educating on the public schools. Besides the historical view there is analysed the statement of the public law. Then there are also described actual ways of religious education - or education of problems connected with religions. It is concerned the education of elementary (primary) and grammar (secondary) schools. There is confesional and non-confesional way of education. The paper outlines also possibilities how to educate in the future schools partly because of the cooperation between universities and other schools. There are regards for standart educating system, alternative or church schools are not described here because of the range of this paper. |
eng |
dc.thesis.degree-discipline |
doplňující pedagogické studium |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta chemicko-technologická |
cze |
dc.identifier.signature |
D23325 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |