Výuka náboženství na českých základních a středních státních školách

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Obrdlíková, Kristýna
dc.date.accessioned 2010-12-17T07:06:37Z
dc.date.available 2010-12-17T07:06:37Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/38044
dc.description.abstract Tato práce má za cíl seznámení se současnou situací vzdělávání na státních školách v oblasti náboženské problematiky. Vedle historického pohledu na otázku výuky náboženství je rozebráno stanovisko současného práva a konkrétní podoba výuky náboženství na základních a středních školách - je zde myšlena konfesní a nekonfesní výuka. Práce také nastiňuje možné perspektivy výuky do budoucna vzhledem k rozvoji rámcových vzdělávacích programů a možnostem spolupráce mezi vysokým školstvím a nižšími stupni. Práce se věnuje standardnímu vyučovacímu systému, alternativní a církevní školství je vzhledem k rozsahu práce vynecháno. cze
dc.format 50 s. cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.subject náboženství cze
dc.subject školství cze
dc.subject výuka náboženství cze
dc.subject základní školy cze
dc.subject střední školy cze
dc.subject vyučovací systémy cze
dc.subject religion eng
dc.subject education eng
dc.subject religious education eng
dc.subject primary school eng
dc.subject high school eng
dc.subject teaching systems eng
dc.title Výuka náboženství na českých základních a středních státních školách cze
dc.title.alternative Religious education at Czech elementary and secondary public schools eng
dc.type závěrečná práce cze
dc.date.accepted 2009
dc.description.abstract-translated This paper wants to introduce to the contemporary situation about religious educating on the public schools. Besides the historical view there is analysed the statement of the public law. Then there are also described actual ways of religious education - or education of problems connected with religions. It is concerned the education of elementary (primary) and grammar (secondary) schools. There is confesional and non-confesional way of education. The paper outlines also possibilities how to educate in the future schools partly because of the cooperation between universities and other schools. There are regards for standart educating system, alternative or church schools are not described here because of the range of this paper. eng
dc.thesis.degree-discipline doplňující pedagogické studium cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta chemicko-technologická cze
dc.identifier.signature D23325
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet