Ovládání přívěry výfuku pro optimální řízení spalovacího dvoudobého motoru.

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Gregora, Stanislav
dc.contributor.author Marek, Jiří
dc.date.accessioned 2010-07-03T18:30:16Z
dc.date.available 2010-07-03T18:30:16Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/37178
dc.description.abstract Cílem této práce je navrhnout a prakticky zrealizovat programově řízené ovládání výfukové přívěry dvoudobého motoru pro zlepšení momentové charakteristiky a účinnosti motoru. Práce se nejprve zabývá teoretickým rozborem spalovacího procesu dvoudobého motoru a analýzou funkce variabilního řízení výfukové přívěry. Následně jsou rozebrány možné varianty pohonu na ovládání přívěry a jejich vhodnost pro konkrétní aplikaci. Druhá část práce se zabývá praktickým zapojením obvodu pro ovládání přívěry a následně je uveden návrh software pro mikroprocesor vyhodnocující správné nastavení polohy výfukové přívěry v závislosti na aktuálních otáčkách motoru. cze
dc.format 52 s. cze
dc.format.extent 905427 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject Dvoudobý motor cze
dc.subject spalovací proces cze
dc.subject výfukový kanál cze
dc.subject výfuková přívěra cze
dc.subject kroutící moment cze
dc.subject krokový motor cze
dc.subject Two-stroke engine eng
dc.subject combustion process eng
dc.subject exhaust duct eng
dc.subject moment of torsion exhaust throttle eng
dc.subject stepper motor eng
dc.title Ovládání přívěry výfuku pro optimální řízení spalovacího dvoudobého motoru. cze
dc.title.alternative Operating throttle exhaust for optimum control combustion two - stroke motor. eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.date.accepted 2010
dc.description.abstract-translated The goal of the thesis is to design and implement two-stroke engine exhaust throttle programme to improve torque engine characterization and efficiency. At first the work deals with theoretical analysis of two-stroke engine combustion process and analyses variable timing function of exhaust throttle. Then the possible variants for throttle control and their suitability for specific application are analysed. The practical part of the work deals with printed design of throttle control circuit board and necessary software for microprocessor which controls correct throttle set position depending on relevant engine speed. eng
dc.description.department Katedra elektrotechniky, elektroniky a zabezpečovací techniky v dopravě cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní infrastruktura-Elektrotechnická zařízení v dopravě cze
dc.thesis.degree-name Bc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D22452 cze
dc.identifier.signature D22452
dc.thesis.degree-program Dopravní technologie a spoje cze
dc.description.defence Uchazeč objasnil komisi výsledky a závěry své bakalářské práce. Po prezentaci bakalářské práce zodpověděl připomínky vedoucího bakalářské práce. V diskusi o bakalářské práci zodpověděl všechny dotazy členů komise. cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet