dc.contributor.advisor |
Gregora, Stanislav |
|
dc.contributor.author |
Marek, Jiří
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-03T18:30:16Z |
|
dc.date.available |
2010-07-03T18:30:16Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/37178 |
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce je navrhnout a prakticky zrealizovat programově řízené ovládání výfukové přívěry dvoudobého motoru pro zlepšení momentové charakteristiky a účinnosti motoru. Práce se nejprve zabývá teoretickým rozborem spalovacího procesu dvoudobého motoru a analýzou funkce variabilního řízení výfukové přívěry. Následně jsou rozebrány možné varianty pohonu na ovládání přívěry a jejich vhodnost pro konkrétní aplikaci. Druhá část práce se zabývá praktickým zapojením obvodu pro ovládání přívěry a následně je uveden návrh software pro mikroprocesor vyhodnocující správné nastavení polohy výfukové přívěry v závislosti na aktuálních otáčkách motoru. |
cze |
dc.format |
52 s. |
cze |
dc.format.extent |
905427 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
Dvoudobý motor |
cze |
dc.subject |
spalovací proces |
cze |
dc.subject |
výfukový kanál |
cze |
dc.subject |
výfuková přívěra |
cze |
dc.subject |
kroutící moment |
cze |
dc.subject |
krokový motor |
cze |
dc.subject |
Two-stroke engine |
eng |
dc.subject |
combustion process |
eng |
dc.subject |
exhaust duct |
eng |
dc.subject |
moment of torsion exhaust throttle |
eng |
dc.subject |
stepper motor |
eng |
dc.title |
Ovládání přívěry výfuku pro optimální řízení spalovacího dvoudobého motoru. |
cze |
dc.title.alternative |
Operating throttle exhaust for optimum control combustion two - stroke motor. |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.date.accepted |
2010 |
|
dc.description.abstract-translated |
The goal of the thesis is to design and implement two-stroke engine exhaust throttle programme to improve torque engine characterization and efficiency. At first the work deals with theoretical analysis of two-stroke engine combustion process and analyses variable timing function of exhaust throttle. Then the possible variants for throttle control and their suitability for specific application are analysed. The practical part of the work deals with printed design of throttle control circuit board and necessary software for microprocessor which controls correct throttle set position depending on relevant engine speed. |
eng |
dc.description.department |
Katedra elektrotechniky, elektroniky a zabezpečovací techniky v dopravě |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní infrastruktura-Elektrotechnická zařízení v dopravě |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D22452 |
cze |
dc.identifier.signature |
D22452 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní technologie a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Uchazeč objasnil komisi výsledky a závěry své bakalářské práce. Po prezentaci bakalářské práce zodpověděl připomínky vedoucího bakalářské práce. V diskusi o bakalářské práci zodpověděl všechny dotazy členů komise. |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |