dc.contributor.advisor |
Kampf, Rudolf |
cze |
dc.contributor.author |
Svoboda, Aleš
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-03T17:56:33Z |
|
dc.date.available |
2010-07-03T17:56:33Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/37096 |
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá problematikou využití prostředků satelitní navigace a odvozených technologií v oblasti přesných přístrojových přiblížení letounů v civilní letecké dopravě. Rozebrány jsou různé druhy stávajících systémů navigačního vedení letounů pro provádění přesných přístrojových přiblížení, vysvětleny jejich principy činnosti, přednosti i omezení. Dále je podrobně rozebrána technologie satelitní navigace GPS, včetně dalších technologií, které zvyšují přesnost a použitelnost těchto prostředků. Práce se rovněž zabývá nákladovostí zavedení, provozu a údržby prostředků přesného přístrojového přiblížení na bázi GPS a příbuzných technologií, se zaměřením na relativní úsporu ve srovnání s dodnes používanými technologiemi. Závěrečná část pak shrnuje přínosy, ale i nevýhody, spojené se zavedením prostředků přesného přiblížení na bázi GPS. |
cze |
dc.format |
65 s. |
cze |
dc.format.extent |
779463 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
satelitní navigace |
cze |
dc.subject |
GPS |
cze |
dc.subject |
Letecká doprava |
cze |
dc.subject |
satelite navigation |
eng |
dc.subject |
Air transport |
eng |
dc.title |
Zavádění systémů přesného přístrojového přiblížení na bázi GPS |
cze |
dc.title.alternative |
Implementation of GPS-based precision approach systems |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Abel, Zbyněk |
cze |
dc.date.accepted |
2010 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with exploitation of means of satellite navigation and derived technologies in the field of precision instrument approaches of civil air transport aircraft. Various navigation systems used for precision approaches are analysed. Their function is described as well as the benefits and limitations of them. Further, the technology of GPS satellite navigation is explained, as well as other technologies, which enhance the precision and capabilities of these systems. The thesis also deals with cost-effectiveness of implementation, operation and maintenance of systems used for precision approaches, which are based on GPS and derived technologies. The emphasis is placed on the relative savings brought by implementation of GPS-based technologies in comparison with the cost of the technologies used nowadays. The final part summarizes the benefits and drawbacks associated with implementation of GPS-based precision approach systems. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravního managementu, marketingu a logistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní management, marketing a logistika |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D21959 |
cze |
dc.identifier.signature |
D21959 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Problematiku řešenou ve svém diplomovém projektu dokázal diplomant odpovídajícím způsobem obhájit. Prokázal schopnost samostatné práce. Odpovědi na připomínky recenzenta měl velmi dobře připraveny. Na doplňkové otázky reagoval velmi pohotově, se znalostí věci a bez závažných nepřesností je zodpověděl. |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |