Museumspädagogische Aspekte und Zielsetzungen - dargestellt am Beispiel des Freilichtmuseums Finsterau im Bayer. Wald

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Hauzenberger, Franz
dc.date.accessioned 2009-03-12T16:08:07Z
dc.date.available 2009-03-12T16:08:07Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.issn 1211-6629
dc.identifier.issn 1211-6629
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/32579
dc.description.abstract Franz Hauzenberger, přední německý didaktik prožitkové pedagogiky a zkušený vzdělavatel učitelů na univerzitě v Pasově se ve svém příspěvku, který byl přednesen v rámci projektu Vzdělávací nadace Jana Husa a Pedagogické fakulty UK v Praze v roce 2000, zabývá stále nedoceněnou a v přípravě učitelů téměř ve všech zemích přehlíženou možností pedagogického využívání muzeía skanzenů. V úvodní části se autor zabývá vznikem a vývojem skanzenů v Německu, postihuje i koncepci tzv. muzejní pedagogiky a vyrovnává se s různými pojetími. Na příkladu skanzenu ve Finsterau se autor věnuje konkrétním návodům, jak lze skanzen a jeho jednotlivé části využít v rámci didaktické praxe studentů různých aprobačních předmětů. Autor nás provádí didaktickým pohledem jednotlivými částmi a oblastmi lidského života našich předků a ukazuje, jak je on sám využíval v práci se studenty učitelství. Autor poukazuje nejen na věcné obohacení studentů učitelství, ale zejména na výchovu k úctě činnosti našich předků, k jejich umu a využívání podmínek v souladu s udržením přírodní rovnováhy. V závěru se autor věnuje ukázkám zadávání praktických úkolů pro studenty přímo během pobytu ve skanzenu. Práce je doplněna názornými kresbami a rozšiřující bibliografií. cze
dc.format p. 209-242 eng
dc.format.extent cze
dc.format.mimetype cze
dc.language.iso ger
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.relation.ispartof Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 8 (2002) eng
dc.rights cze
dc.subject pedagogika cze
dc.subject vzdělávání učitelů cze
dc.subject didaktické metody cze
dc.subject muzea cze
dc.subject skanzeny cze
dc.title Museumspädagogische Aspekte und Zielsetzungen - dargestellt am Beispiel des Freilichtmuseums Finsterau im Bayer. Wald ger
dc.type Article eng
dc.identifier.signature 47334
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng


Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet