Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Hauzenberger, Franz |
|
dc.date.accessioned |
2009-03-12T16:08:07Z |
|
dc.date.available |
2009-03-12T16:08:07Z |
|
dc.date.issued |
2003 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.issn |
1211-6629 |
|
dc.identifier.issn |
1211-6629 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/32579 |
|
dc.description.abstract |
Franz Hauzenberger, přední německý didaktik prožitkové pedagogiky a zkušený vzdělavatel učitelů na univerzitě v Pasově se ve svém příspěvku, který byl přednesen v rámci projektu Vzdělávací nadace Jana Husa a Pedagogické fakulty UK v Praze v roce 2000, zabývá stále nedoceněnou a v přípravě učitelů téměř ve všech zemích přehlíženou možností pedagogického využívání muzeía skanzenů. V úvodní části se autor zabývá vznikem a vývojem skanzenů v Německu, postihuje i koncepci tzv. muzejní pedagogiky a vyrovnává se s různými pojetími. Na příkladu skanzenu ve Finsterau se autor věnuje konkrétním návodům, jak lze skanzen a jeho jednotlivé části využít v rámci didaktické praxe studentů různých aprobačních předmětů. Autor nás provádí didaktickým pohledem jednotlivými částmi a oblastmi lidského života našich předků a ukazuje, jak je on sám využíval v práci se studenty učitelství. Autor poukazuje nejen na věcné obohacení studentů učitelství, ale zejména na výchovu k úctě činnosti našich předků, k jejich umu a využívání podmínek v souladu s udržením přírodní rovnováhy. V závěru se autor věnuje ukázkám zadávání praktických úkolů pro studenty přímo během pobytu ve skanzenu. Práce je doplněna názornými kresbami a rozšiřující bibliografií. |
cze |
dc.format |
p. 209-242 |
eng |
dc.format.extent |
|
cze |
dc.format.mimetype |
|
cze |
dc.language.iso |
ger |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series C, Institute of Languages and Humanities. 8 (2002) |
eng |
dc.rights |
|
cze |
dc.subject |
pedagogika |
cze |
dc.subject |
vzdělávání učitelů |
cze |
dc.subject |
didaktické metody |
cze |
dc.subject |
muzea |
cze |
dc.subject |
skanzeny |
cze |
dc.title |
Museumspädagogische Aspekte und Zielsetzungen - dargestellt am Beispiel des Freilichtmuseums Finsterau im Bayer. Wald |
ger |
dc.type |
Article |
eng |
dc.identifier.signature |
47334 |
|
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |
Soubory tohoto záznamu
K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|