dc.contributor.advisor |
Kout, Jan |
|
dc.contributor.author |
Tomek, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2008-08-12T08:22:23Z |
|
dc.date.available |
2008-08-12T08:22:23Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/29572 |
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá řešením vzniku únavových lomů v oku pružnice. Dělí se na tři hlavní části. V první části (kapitola 4 až 6) stanovuje zatížení konstrukčního uzlu pružnice – závěs, dále okrajově popisuje konstrukci listové pružiny a jejího závěsu. Výpočet mechanického napětí metodou konečných prvků (MKP) je popsán v kapitolách 7 až 10. Poslední část práce obsahuje návrh konstrukčního řešení oka pružnice a návrh technologie, která zvyší mez únavy oka pružnice. |
cze |
dc.format |
82 s., 6 s. příloh, |
cze |
dc.format.extent |
1494551 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
listová pružnice |
cze |
dc.subject |
mechanické napětí |
cze |
dc.subject |
metoda konečných prvků |
cze |
dc.subject |
závěs pružnice |
cze |
dc.subject |
únavový lom |
cze |
dc.subject |
mez únavy |
cze |
dc.subject |
suspension leaf |
eng |
dc.subject |
mechanical stress |
eng |
dc.subject |
method final elements |
eng |
dc.subject |
suspension of suspension leaf |
eng |
dc.subject |
fatigue failure |
eng |
dc.subject |
fatigue limit |
eng |
dc.title |
Optimalizace konstrukčního celku "závěs listové pružnice vypružení" osobního automobilu |
cze |
dc.title.alternative |
Optimalization constructional unit "hangings of suspension leaf spring loading" motor - car |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Jurašek, Michal |
|
dc.date.accepted |
2008 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deal with solving rise fatigue failure in eye of suspension leaf. The thesis was separeted on free main parts. Thesis set loads of constructional knot suspension leaf – suspension in the first part (chapter 4 and 6), then it marginally describes construction suspension leaf and suspension. Calculation mechanical stress by the help of method final elements (MKP) is described in chapters 7 and 10. Last part of thesis includes sugestion constructional solving eye of suspension leaf and proposal of technology, which will increase fatigue limit eye of suspension leaf. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky-Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D19111 |
cze |
dc.identifier.signature |
D19111 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |