dc.contributor.advisor |
Menčík, Jaroslav |
|
dc.contributor.author |
Výborný, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2008-08-12T07:45:35Z |
|
dc.date.available |
2008-08-12T07:45:35Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/29338 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o vyztužovaných deskách a jejich optimalizaci s ohledem na tuhost, únosnost a stabilitu. Práce začíná krátkým úvodem do problematiky tenkostěnných prvků a konstrukcí a jejich aplikací v oblasti vozidel. Poté jsou vysvětleny charakteristické rysy napjatosti desek a také pojmy mezních stavů. Dále jsou ukázány dvě hlavní metody optimalizace, založené na analytických výpočtech a metodě konečných prvků. Oba přístupy jsou v práci ilustrovány na vybraných druzích žeber. Chování vyztužených desek bylo studováno pro různé tvary žeber a kombinace parametrů. Získané výsledky jsou podrobně rozebrány. Na závěr jsou formulována praktická doporučení pro optimalizaci konstrukcí s vyztužovanými deskovými prvky. |
cze |
dc.format |
74 s. |
cze |
dc.format.extent |
2466708 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Práce není přístupná |
cze |
dc.subject |
vyztužované desky |
cze |
dc.subject |
Optimalizace |
cze |
dc.subject |
tuhost |
cze |
dc.subject |
únosnost |
cze |
dc.subject |
stiffened plates |
eng |
dc.subject |
optimisation |
eng |
dc.subject |
stiffness |
eng |
dc.subject |
load carrying capacity |
eng |
dc.title |
Analýza a optimalizace vyztužovaných deskových konstrukčních prvků |
cze |
dc.title.alternative |
Analysis and optimisation of stiffened plates |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Fridrich, František |
|
dc.date.accepted |
2008 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with stiffened plates and their optimisation with respect to the stiffness, load carrying capacity and stability. The thesis starts with a brief introduction into the problems of thin-walled components and constructions and their applications in vehicle technology. Then, characteristic features of the stress state in loaded plates are explained, and also the concept of limit states. Further, two principal methods of solution are shown, based on analytical formulae and on the finite element modeling. Both approaches are illustrated in the thesis on selected types of ribs. The response of stiffened plates was studied for various geometries and combinations of parameters. The obtained results are discussed. Finally, recommendations are formulated for optimised design of constructions with stiffened plate elements. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky-Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D19104 |
cze |
dc.identifier.signature |
D19104 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |