Digitální knihovna UPCE přechází na novou verzi. Omluvte prosím případné komplikace. / The UPCE Digital Library is migrating to a new version. We apologize for any inconvenience.

Publikace:
Einsatz von dramaturgischen Lehrformen im Fremdsprachenunterricht Theaterspiel im Fremdsprachenunterricht - eine Erfolgversprechende form des Spracherwerbs

Článekopen accesspeer-reviewedpublished
Načítá se...
Náhled

Datum

Autoři

Stahl, Birke

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Nakladatel

Univerzita Pardubice

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

Článek se zabývá pedagogicko-psychologickými formami ve výuce cizích jazyků. Na základě divadelní práce se studenty a získání zkušeností ve zprostředkování cizího jazyka se uvádějí výhody tohoto způsobu výuky. Do výuky je zapojena celá osobnost žáka, všechny jeho smysly se podílejí na osvojování cizího jazyka. Čím více zdrojů smyslového vnímámí je zapojeno, tím pevněji a mnohostranněji se vědomosti ukládají a chápou. Dovednosti jako sociální, kognitivní učení nebo učení orientované na dovednosti lze rozvíjet pristřednictvím různých forem cvičení. Divadelní hra se hodí zejména pro cvičení výslovnosti, slovní zásoby, gramatiky, poslechu s porozuměním, čtení s porozuměním i k psaní. Této komplexnosti je možno dosáhnout v takové míře snad jen právě divadelní hrou. Dále jsou představeny další možné procvičovací formy: otevřené a seznamovací hry, jazykové rozcvičovací hry, práce s tělem, uvolňovací metody a improvizační hry. Úspěšnost této formy osvojení cizího jazyka dokazují nejen výpovědi studentů samých, ale i ohlas na vystoupení dramatického kroužku Ústavu jazyků a humanitních studií na českých vysokých školách pro studenty germanistiky.

Popis

Klíčová slova

pedagogika, výuka, cizí jazyky, pedagogická psychologie, dramatická výchova, dramika

Citace

Permanentní identifikátor

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By