Fakulta elektrotechniky a informatiky / Faculty of Electrical Engineering and Informatics
Stálý URI pro tuto komunituhttps://hdl.handle.net/10195/3847
Práce obhájené před rokem 2008 jsou uloženy pouze v kolekci Vysokoškolské kvalifikační práce
Procházet
5 výsledky
Search Results
Konferenční objektpreprint Otevřený přístup Význam interního školení v rámci řízení firmy(Technická univerzita v Liberci, Hospodářská fakulta, 2007) Holá, JanaManagement firmy se snaží ovlivňovat pracovní chování a pracovní výkony svých pracovníků v souladu se zájmy firmy. Není-li dosahováno žádoucích pracovních výsledků, lze hledat příčiny ve vzájemném nepochopení zadavatele a vykonavatele úkolů. Špatné výsledky vycházejí z nepochopení zadaného úkolu, z neznalosti či špatně nastavených podmínek nutných k úspěchu, nebo z nezájmu pracovníka, který ke splnění úkolů není vnitřně motivován. Interní školení ve firmě, kdy firma poskytuje vlastními zkušenými pracovníky školení jiným pracovníkům, si klade za cíl nejen seznámit pracovníky s interními standardy firemních pracovních procesů a vést pracovníky k jejich osvojení, ale také sleduje žádoucí ovlivňování postojů pracovníků a jejich motivaci ke vzájemné spolupráci. Interní školení je velmi dobrým nástrojem pro odstranění překážek ve vzájemném porozumění mezi firmou a jejími zaměstnanci, z hlediska harmonizace jejich cílů. Interní školení napomáhá firmě vytvářet a šířit know-how v rámci jejího managementu znalostí, zvyšuje kvalifikaci, vede ke spolupráci, vytváří další stimulační podmínky pro vlastní motivaci pracovníků a vede tak pracovníky k vyšší produktivitě a loajalitě. Z těchto důvodů by interní školení měla být součástí komunikační strategie firmy, sledovat její základní cíle a stát se součástí standardních podnikových procesů. Článek popisuje primární i sekundární cíle a přínosy správně vedených interních školení, uvádí základní momenty ve vedení a řízení lidí, kdy se interní školení nejlépe uplatňují, a přináší základní pravidla a principy jejich úspěšné nasazení.Konferenční objektpreprint Otevřený přístup Matice typických konfliktů procesu implementace podnikových informačních systémů (ERP)(Technická univerzita v Liberci, Hospodářská fakulta, 2008) Holá, JanaImplementace nového ERP systému je nesnadný proces, plný obtížných a konfliktních situací, které bohužel v časovém intervalu od počáteční koncepce do dokončení, mohou způsobit větší či menší deformaci původních záměrů. Přestože většina implementátorů se snaží předejít konfliktům pečlivou přípravou implementace od analýzy požadavků po zajištění a nastavení správy a údržby, dokáží po mnohaletých zkušenostech označit standardní konflikty v průběhu implementace a připravit se na ně, nevyzpytatelným prvkem, který jejich přípravu může zcela eliminovat, je zákazník. Zákaz-ník, uživatel – provozovatel systému ERP, který sám v síti vlastních požadavků a omezení, jen těžko hledá optimální cestu. Obvyklé a téměř standardní konflikty v rámci implementace ERP systému lze názorně a jednodu-še utřídit do čtvercové symetrické matice. Toto jednoduché uspořádání ukazuje základní střety sedmi klíčových bodů, které vymezují hranice procesu implementace. Ty jsou určené požadavky, možnost-mi a omezením budoucího provozovatele. V matici označované konflikty jsou kritické oblasti, které mají jasné příčiny a důsledky. Článek se věnuje vymezení jednotlivých kritických oblastí a obsahuje návrhy na prevenci potenciálních problémů.Konferenční objektpreprint Otevřený přístup Defining a new Internet communication strategy at the University of Pardubice(Slovenská technická univerzita v Bratislave, 2007) Holá, Jana; Hloušková, JitkaA project on new Internet presentation and communication is being carried out at the University of Pardubice. The need of a new solution comes out from up-to-date requirements for communication within the increase of the University’s competitive advantage in the national as well as international environment. The Internet is becoming a more and more important source of information, for some target groups of mutual communication it is often the only one. For this reason it is necessary to optimise the currently used technology and the contents of website presentation according to new trends. The starting point for the new solutions is the formation of a University communication Internet strategy, which will comprehend the main communication objectives. This strategy should contribute to better cooperation between the University and its partners. A communication Internet strategy can help the University achieve the main goals of its long-time programme. A Communication Internet Strategy (CIS) – the usage of the Internet in the University communication process – outlines how Internet communication can help improve mutual communication between the University and its partners. This article brings an overview of the main points of the CIS definition process and its meaning for the selection and implementation of a new solution.Konferenční objektpreprint Otevřený přístup Výuka nástrojů e-commerce ve virtuálním prostředí(Univerzita Palackého v Olomouci, 2007) Holá, Jana; Slánský, LukášPříspěvek ukazuje možnosti použití nástrojů ve výuce e-commerce s využitím virtuálního softwarového prostředí v rámci provozu počítačových učeben, které tvoří základní podporu výuky předmětů informatiky na různých platformách.Konferenční objektpreprint Otevřený přístup Principy a pravidla při nastavení ochrany počítačové sítě před vnitřními uživateli(Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007) Holá, Jana; Hudec, TomášVnitřní uživatelé počítačové sítě představují jedno z největších potenciálních nebezpečí z hlediska její bezpečnosti, narušování funkčnosti, snižování efektivity i porušování platné legislativy v této oblasti. Ve snaze firmy o efektivní využívání počítačové sítě i celé informační a komunikační infrastruktury může významně napomoci nastavení zcela jasných zásad a pravidel, které mají za cíl všechny vnitřní uživatele vhodně informovat, školit a stimulovat k žádoucímu využívání.