Digitální knihovnaUPCE
 

Fakulta elektrotechniky a informatiky / Faculty of Electrical Engineering and Informatics

Stálý URI pro tuto komunituhttps://hdl.handle.net/10195/3847

Práce obhájené před rokem 2008 jsou uloženy pouze v kolekci Vysokoškolské kvalifikační práce

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 44
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Mobilní OpenGL ES aplikace
    (Univerzita Pardubice, 2018) Navrátil, Petr; Šilar, Zdeněk
    V této práci je nejprve popsán Operační systém Android a následně je popsáno OpenGL ES API pro práci s 2D a 3D grafikou. Jsou také vysvětleny důležité pojmy a popsány klíčové třídy a metody. Následně je realizována demonstrační aplikace pro Operační systém Android, která umožňuje vykreslit 2D a 3D objekty a využívá techniky pro práci s texturami, světelnými zdroji, kamerou a animacemi.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Mobilní aplikace pro základní školy
    (Univerzita Pardubice, 2018) Čapek, Jan; Šilar, Zdeněk
    Bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací mobilní aplikace pro žáky základních škol. Součástí práce je webová aplikace, která slouží učitelům pro předávání dat aplikaci. Teoretická část práce se zabývá porovnáním již existujících aplikací a popsáním vhodné technologie pro realizaci. V praktické části je vyvinuta aplikace v jazyce Java pro operační systém Android a webová aplikace.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Desktopová Java aplikace na webu
    (Univerzita Pardubice, 2017) Kosenko, Oleksandra; Šilar, Zdeněk
    Bakalářská práce se zabývá analýzou a problematikou existujících způsobů spuštění desktopové aplikace v jazyce Java na webové stránce. Teoretická část práce obsahuje popis Java aplikace, frameworku a technologií určené pro spuštění GUI aplikace na webu. Součásti této práce je také vývoj aplikace ve frameworku Vaadin jako demonstrace praktické ukázky jednoho ze způsobů řešení postaveného problému.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Vizualizace šifrování AES v Javě FX
    (Univerzita Pardubice, 2017) Bárta, Martin; Šilar, Zdeněk
    Cílem této práce je vysvětlení problematiky šifrování a jeho důležitosti při komunikaci přes internet. Práce je pak zaměřena především na šifrovací algoritmus AES, který spadá do kategorie symetrických blokových šifer. Součástí práce je JavaFX program, který krok po kroku ukáže průběh šifrování a dešifrování reálných uživatelem zadaných dat za pomoci AES se 128bitovým klíčem.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Šachové úlohy v Javě FX
    (Univerzita Pardubice, 2017) Jakoubek, Jakub; Šilar, Zdeněk
    Práce se zabývá tvorbou programu, ve kterém lze řešit šachové úlohy a zadávat nové. Nejprve je řečeno něco o šachových úlohách a jsou představeny některé již existující programy zabývající se stejnou problematikou. Následně jsou popsané použité technologie. Nakonec je rozepsán návrh a implementace programu.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Herní 2D engine v Javě
    (Univerzita Pardubice, 2017) Lepeška, Martin; Šilar, Zdeněk
    Práce se zabývá tvorbou 2D herního enginu v Javě. V první části jsou představeny vybrané herní enginy a rozhraní pro tvorbu grafických aplikací a knihoven. Následně jsou představeny pouţité souborové formáty. Druhá část se zabývá základními algoritmy a návrhem praktické části.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Srovnání PHP a JSP technologií
    (Univerzita Pardubice, 2016) Bartošek, Tomáš; Šilar, Zdeněk
    Tato bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby dynamických webových stránek pomocí skriptovacího jazyka PHP, technologie JSP a jazyka Java. V teoretické části jsou tyto technologie popsány a je provedeno jejich srovnání na základě vybraných vlastností. V praktické části je za pomoci technologie JSP a jazyka Java vytvořena webová aplikace autopůjčovny splňující nezbytné funkcionality pro její činnost. Veškeré technologie použité pro tvorbu této aplikace jsou popsány v teoretické části práce.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Herní platforma Netbeans
    (Univerzita Pardubice, 2016) Janíček, Jaroslav; Šilar, Zdeněk
    V práci je věnována pozornost vývoji vlastních platforem NetBeans za pomoci platforem Java a JavaFX. Výsledkem je desktopová aplikace, kterou lze nainstalovat za pomocí instalačního balíku. Aplikace umí vytvářet 2D mapy obsahující dvě vrstvy a následné uložení do XML. Součástí aplikace je i vytvořená vzorová hra využívající prostředky aplikace jakožto vývojové prostředí.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Animace 3D objektů v JavaFX
    (Univerzita Pardubice, 2016) Pletánek, Tomáš; Šilar, Zdeněk
    Cílem práce je vytvořit aplikaci pro tvorbu 3-D kompozic, materiálů a animací v JavaFX 8. V teoretické části je popsána funkčnost 3-D editorů, herních enginů a knihoven pro podporu 3-D v programovacím jazyce Java. Práce seznamuje s JavaFX 8, popis se zaměřuje zejména na 3-D programování. Popsány se zaměřuje především na předdefinované útvary, materiály a způsoby animace. Praktická část se zabývá vývojem aplikace, která slouží jako editor pro kompozice tvořené ze základních 3-D útvarů dostupných v JavaFX 8. Dalším výstupem práce je knihovna vytvořená z projektu uvedené aplikace, která umožňuje použití uložených kompozic v jiných programech.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Aplikace pro správu předplatitelů denního tisku
    (Univerzita Pardubice, 2015) Kamler, Jindřich; Šilar, Zdeněk
    Cílem této práce je vytvoření aplikace pro správu předplatitelů denního tisku. Teoretická část práce je zaměřena na vývoj programovacího jazyka Java, popis knihovny Swing a JavaFX. Dále jsou popsány možnosti přístupu k relační databázi MySQL. V praktické části je řešena implementace aplikace na základě analýzy funkčních a nefunkčních požadavků, návrh databázového modelu a grafického uživatelského rozhraní.