Digitální knihovnaUPCE
 

Diplomové práce / Theses KPA FZS

Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/50545

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Zkušenosti vojenských perioperačních sester se službou na zahraniční misi
    (Univerzita Pardubice, 2024) Bartošová, Denisa; Hlaváčková, Eva; Marková, Iva
    Diplomová práce má část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na povolání perioperační sestry a především na povolání perioperační vojenské sestry. Dále se tato práce zabývá vysvětlením pojmů stres, distres a eustres. Věnuje se stresu ve zdravotnictví a především stresu při zahraničních operacích. Praktická část se zabývá kvalitativním průzkumným šetřením, kdy byly osloveny perioperační sestry pracující pro AČR a jež se účastnily zahraničních misí. Výsledky šetření praktické části jsou zanalyzovány pomocí otevřeného kódování a metody ,,tužka a papír".
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Mentoring v perioperační péči
    (Univerzita Pardubice, 2024) Matušová, Lucie; Hlaváčková, Eva; Škvrňáková, Jana
    Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit zkušenosti mentorů/mentorek s mentoringem v perioperační péči u nových zaměstnanců i studentů. Práce je rozdělena na dvě hlavní části - teoretickou, která je rešerší oblastí týkajících se mentoringu v perioperační péči a praktickou, která vznikla na základě rozhovorů s mentorkami v perioperační péči. Teoretická část vysvětluje základní pojmy k tématu, lehce popisuje práci instrumentářky na operačním sále, řeší pozici mentora z obecného i ošetřovatelského pohledu, včetně legislativy. Část práce se věnuje certifikovanému kurzu v oboru mentor klinické praxe ošetřovatelství a porodní asistence - jak ho získat a jaké jsou jeho výhody. Mimo jiné se práce zabývá mentorováním v praxi, ať už se jedná o vyučovací styly mentora, materiální a didaktické pomůcky nebo přípravě mentora k výuce, komunikaci v mentoringu, hodnocení jak menteeho, tak mentora. Práce popisuje vedení adaptačního procesu u nového pracovníka, tak vedení praxí studentů. Poslední kapitoly popisují specifika, typy, principy, styly učení, motivaci či bariéry ve vzdělávání dospělých. Praktická část vznikla za pomoci vytvoření polostrukturovaných rozhovorů s mentorkami v perioperační péči. Obsahuje stručně popsanou metodiku průzkumu a analýzy dat. Získaná data byla zpracována do tabulek, myšlenkových map a textově vysvětlena. Řešenými oblastmi byli podmínky pro pozici mentora a jeho finanční ohodnocení, vzdělávání perioperačních sester, vnímání pozice mentora, zkušenosti s vedením adaptačního procesu nebo praxí studentů, vnímání výhod a nevýhod pozice mentora a na závěr specifické poznatky, které plynuly ze zkušeností oslovených mentorek.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Kvalita a bezpečí při zacházení s léčivými přípravky v rámci perioperační péče
    (Univerzita Pardubice, 2019) Polívková, Jitka; Hlaváčková, Eva; Taliánová, Magda
    Diplomová práce se věnuje kvalitě a bezpečí při zacházení s léčivými přípravky v rámci perioperační péče. Oblasti, které se týkají kvality a bezpečí zdravotnických služeb, rizik ve zdravotnických zařízeních a zacházení s léčivými přípravky, jsou obsaženy v teoretické části. Výzkumná část diplomové práce je složena z analýzy vnitřních předpisů nemocnice a kvalitativního šetření formou rozhovorů, při kterém byly zjišťovány zkušenosti porodních asistentek a všeobecných sester při zacházení s léčivými přípravky.