Digitální knihovnaUPCE
 

Diplomové práce / Theses KPA FZS

Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/50545

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Zkušenosti porodních asistentek se vstupem do praxe
    (Univerzita Pardubice, 2024) Kaslová, Sandra; Moravcová, Markéta; Michková, Adéla
    Diplomová práce se řadí mezi práce teoreticko-průzkumné. Teoretická část je zaměřena na porodní asistentku včetně jejich kompetencí a požadovaného vzdělání. Též je zde obsažen adaptační proces, který je nedílnou součástí přechodu porodní asistentky do klinické praxe. Dále se teoretická část věnuje faktorům, které mohou adaptační proces ovlivnit. Součástí je též pracovní spokojenost a motivace pracovníků. V průzkumné části byla využita metoda kvantitativního sběru dat, kdy byl použit anonymní nestandardizovaný dotazník, který byl zaměřen na zkušenosti a průběh adaptačního procesu u záměrně vybraných respondentek.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Vzdělávání v porodní asistenci
    (Univerzita Pardubice, 2023) Tučková, Pavlína; Moravcová, Markéta; Michková, Adéla
    Tato diplomová práce se zaobírá vzděláváním porodních asistentek. Je zde stručně shrnuta historie porodní asistence a další vývoj v profesi a v jejím vzdělávání. Dále se z této diplomové práce lze dozvědět aktuální podmínky studia porodní asistence a následně celoživotní vzdělávání po řádném zakončení studia a nástupu do pracovního procesu. Průzkumná část je vedená formou nestandardizovaného dotazníku. Průzkumná část byla zaměřena na zjištění, zdali se porodní asistentky nadále vzdělávají i po řádném zakončení studia. Respondentkami byly porodní asistentky v pracovním procesu ze dvou krajských nemocnic Kraje Vysočina.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Vzdělávání v perioperační péči z pohledu studentky
    (Univerzita Pardubice, 2023) Balcarová, Vendula; Moravcová, Markéta; Poláčková, Helena
    Diplomová práce má dvě části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na základní terminologii perioperační péče a personál, který tuto péči poskytuje. Tato část se zabývá vzděláváním s cílem získat specializaci v porodní asistenci pro perioperační péči. Dále se zabývá tím, jaké jsou druhy vzdělávání a jaká je motivace studujících. Praktická část se zabývá kvalitativním průzkumným šetřením, v jehož rámci byly osloveny studentky studijního programu Specializace v porodní asistenci - Perioperační péče během období od ledna do únoru roku 2023. Výsledky průzkumného šetření jsou zanalyzovány pomocí metody "tužka a papír".
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Vzdělávání a adaptační proces porodních asistentek
    (Univerzita Pardubice, 2023) Lukšíková, Denisa; Moravcová, Markéta; Michková, Adéla
    Diplomová práce se věnuje problematice vzdělávání a adaptačního procesu porodních asistentek. Práce je rozdělena na teoretickou a průzkumnou část. Teoretická část se zaměřuje na to, kdo je porodní asistentka. Dále popisuje historii vzdělávání, současný systém vzdělávání porodních asistentek a adaptační proces při nástupu do klinické praxe. K vypracování průzkumné části bylo použito kvalitativní průzkumné šetření. V rámci průzkumného šetření byly provedeny polostrukturované rozhovory s vybranými participantkami zaměřené na jejich vlastní zkušenosti se vzděláváním a adaptačním procesem při nástupu do klinické praxe.
  • Diplomová práceOtevřený přístup
    Vnímání profese porodní asistentky
    (Univerzita Pardubice, 2020) Veselá, Nikola; Moravcová, Markéta; Michková, Adéla
    Diplomová práce se zabývá zmapováním vnímání profese porodních asistentek pracujících na porodním sále. Jedná se o práci složenou z teoretické a průzkumné části. Teoretická část přibližuje historii porodní asistence, vzdělání a kompetence porodních asistentek. Také se věnuje hlavní problematice vnímání profese a které faktory ovlivňují subjektivní vnímání práce porodní asistentky. Průzkumné šetření bylo provedeno pomocí nestandardizovaného dotazníku vlastní tvorby na téma, jak porodní asistentky vnímají svou práci. Hlavním cílem bylo zjistit subjektivní vnímání oslovených porodních asistentek k vlastní profesi.