Digitální knihovnaUPCE
 

1998/04 Scientific papers, Series B

Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/38175

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
  • Článekpeer-reviewedpublishedOtevřený přístup
    Vytváření loajality zákazníka v dopravě
    (Univerzita Pardubice, 1999) Šaradín, Pavel
    Článek se zabývá budováním loajality zákazníka v dopravě. Dopravní společnosti by měly věnovat zvláštní pozornost stálým zákazníkům. Loajalita zákazníka ovlivňuje tvorbu zisku firmy především z dlouhodobého hlediska. Pro lepší poznání zákazníka je potřebné hodnotit jeho postoje i z hlediska vnímání rizika, příčin změny poskytovatele služeb a možností usměrňování jeho chování.
  • Článekpeer-reviewedpublishedOtevřený přístup
    Charakteristiky elektrohydraulického servoventilu
    (Univerzita Pardubice, 1999) Koreis, Josef; Koreisová, Gabriela
    V příspěvku jsou odvozeny vztahy pro výpočet průběhu průtokových a tlakových statických charakteristik systému klapka - tryska, který se používá v konstrukci elektrohydraulických servoventilů. Ukázané zákonitosti jsou využitelné při navrhování nových a ladění používaných servoventilů podobné konstrukce. Nelineární průběh statické tlakové charakteristiky je použit při výpočtu dynamických charakteristik servoventilu.
  • Článekpeer-reviewedpublishedOtevřený přístup
    Použití metody Monte Carlo při výuce spolehlivosti na DFJP
    (Univerzita Pardubice, 1999) Menčík, Jaroslav
    V příspěvku je shrnut obsah základního kursu simulační techniky Monte Carlo, přednášeného na Dopravní fakultě Jana Pernera v předmětech inženýrského a doktorandského studia, zabývajících se spolehlivostí. V prvé části je vysvětlen princip metody a stručně popsány dva komerční programy, užívané ve výuce. Rovněžje diskutována otázka přesnosti výsledků získaných simulací. V Další části je uvedeno jedenáct úloh , pomocí nichž studenti získají představu o podstatě a možnostech metody Monte Carlo : od generování náhodné veličiny se zadaným rozdělením pravděpodobnosti, přes vytváření funkcí více náhodných veličin, až po výpočty pravděpodobnosti poruchy konstrukčních dílů a složitějších systémů a jejich optimalizaci pro dosažení požadované spolehlivosti.