Digitální knihovnaUPCE
 

1998/04 Scientific papers, Series B

Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/38175

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
  • Článekpeer-reviewedpublishedOtevřený přístup
    Quantifizierung der Externa des Verkehrs unter besonderer Berücksichtigung der Umwelt
    (Univerzita Pardubice, 1999) Mojžíš, Vlastislav; Molková, Tatiana
    Příspěvek se zabývá vývojem dopravy od politicko hospodářských změn v bývalém Československu v roce 1989 resp. od vzniku České republiky v roce 1993 až do roku 1996. Vývoj dopravy v tomto období měl obdobný trend jako tomu už dříve bylo v zemích západní Evropy. Došlo k významnému poklesu přepravy a přepravních výkonů v železniční dopravě. Přesun na silniční dopravu se negativně projevil na zhoršení stavu životního prostředí. Orientační hodnoty škod v České republice jsou vyjádřeny formou externalit. V článku je také uvedena prognóza vývoje přepravy, přepravních výkonů a podílu jednotlivých druhů dopravy na přepravním trhu pro rok 2005.
  • Článekpeer-reviewedpublishedOtevřený přístup
    Modell für die Sicherheitsanalyse eines Eisenbahnsicherungssystems
    (Univerzita Pardubice, 1999) Rástočný, Karol
    Štrukturálna funkcia vyjadruje vzťahy medzi elementmi systému bez ohľadu na bezpečnosť systému. Naopak, stromom poruchových stavov možno opísať vplyv porúch na správania sa systému. Logická funkcia poruchových stavov je matematický zápis vyjadrujúci vzťah medzi základnými udalosťami a vrcholovou udalosťou. Vhodným prepojením týchto modelov možno vytvoriť model opisujúci vplyv porúch prvkov na bezpečnosť systému. Na základe znalosti logickej funkcie poruchových stavov sa dajú definovať bezpečnostné požiadavky na prvky systému, ktoré sú zviazané s jednotlivými základnými udalosťami, v zhode s požadovanou úrovňou bezpečnosti. Časovú závislosť správania sa systému možno vniesť do modelu ohodnotením základných udalostí pravdepodobnosťami ich výskytu. Strom poruchových stavov však nie je vhodný na modelovanie účinkov viacnásobných porúch na správanie sa systému. Za predpokladu určitých zjednodušení možno výskyt viacnásobných porúch v systéme modelovať Markovovým procesom.