Digitální knihovnaUPCE
 

1998/04 Scientific papers, Series B

Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/38175

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 18
  • Článekpeer-reviewedpublishedOtevřený přístup
    Semiadaptivní systémy veřejné dopravy a dopravní obsluha míst s nižší poptávkou
    (Univerzita Pardubice, 1999) Černá, Anna; Černý, Jan
    Článek se zabývá semiadaptivními systémy veřejné dopravy, a to dvou typů : S1 - bez linek, jízdních řádů a obligatorních zastávek, S2 - linky s obligatorními a fakultativními zastávkami, s jízdními řády s omezeným zpožděním. Prezentují se zde problémy využitelnosti a optimalizace.
  • Článekpeer-reviewedpublishedOtevřený přístup
    Optimalizace periodické dopravní nabídky
    (Univerzita Pardubice, 1999) Černá, Anna
    Článek se zabývá různými aspekty optimalizace periodické dopravní nabídky : výběrem podsítě pro periodickou nabídku, optimalizací linek a jejich frekvencí, jízdními řády a nasazováním vozidel.
  • Článekpeer-reviewedpublishedOtevřený přístup
    Analýza příčin defektů v návarech tramvajových kolejnic
    (Univerzita Pardubice, 1999) Schmidová, Eva; Beneš, Libor
    Práce obsahuje metalografické a chemické analýzy, podepřené naměřenými hodnotami mikrotvrdosti experimentálních návarů žlábkových kolejnic. Na základě souboru získaných dílčích výsledků usuzuje na příčiny a mechanismus vzniku pozorovaných defektů a s ohledem na sledované použití aplikované technologie pak obsahuje navrhovaná opatření v rámci celkového projektu zvyšování jakosti tramvajových kolejnic.
  • Článekpeer-reviewedpublishedOtevřený přístup
    Obsluha územních celků osobní dopravou se zřetelem na externí náklady
    (Univerzita Pardubice, 1999) Polach, Vlastimil
    Nastoluje se zde problém výběru vhodného vozového parku pro regionální obsluhu veřejné dopravy. Při výběru podsystému (vlak, autobus, atd.) je nutno přihlédnout jak k záporným externalitám (ekologické dopady, nehody, zácpy), tak k ekonomickým a technickým aspektům. Těžkosti při identifikaci vnějších externalit jsou zde zmíněny také.
  • Článekpeer-reviewedpublishedOtevřený přístup
    Řešení logistických center s vazbou na leteckou nákladní dopravu a letiště České republiky
    (Univerzita Pardubice, 1999) Bína, Ladislav; Mach, Josef
    Příspěvek obsahuje zejména nové údaje a úvahy týkající se koncepce rozvoje mezinárodního letiště Praha - Ruzyně se zaměřením na leteckou nákladní dopravu, zajištění funkce "hub" pro obsluhu dálkových linek a napojení letiště na celostátní a evropskou železniční síť s cílem zajistit integraci a doplňování těchto dvou druhů přeprav jak pro osobní, tak i pro nákladní přepravu.
  • Článekpeer-reviewedpublishedOtevřený přístup
    Poznámka k spolehlivosti regionální dopravy
    (Univerzita Pardubice, 1999) Černý, Jan
    Článek se zabývá časovou spolehlivostí veřejné regionální dopravy. Je zde popsán obecný model GOP - 1[1] na síťových grafech.
  • Článekpeer-reviewedpublishedOtevřený přístup
    Iteraktivní systémy dopravní obsluhy
    (Univerzita Pardubice, 1999) Černý, Jiří
    Předložený materiál seznamuje s možností využití iteraktivních systémů dopravní obsluhy se zvláštním zaměřením ny systémy typu Dial-a-Ride. Popisuje také některé projekty pro podporu těchto systémů podporované Evropskou unií a dokládá využití tohoto systému a jeho počítačovou podporu z různých míst Evropy, Ameriky a Austrálie.
  • Článekpeer-reviewedpublishedOtevřený přístup
    Možnosti řešení řídícího a měřícího systému pro zkušební stav železničních dvojkolí
    (Univerzita Pardubice, 1999) Musil, Michal
    Příspěvek se zabývá možnostmi řešení řídícího a měřícího systému pro zkušební stav železničních dvojkolí. Je zde využit programovatelný automat (Tecomat), regulátor (Lenze), měřící ústředna (HBM-DMCplus) a softwarové systémy pro virtuální instrumentaci.
  • Článekpeer-reviewedpublishedOtevřený přístup
    Proměnná nápravová síla a tendence deformací adhezních charakteristik
    (Univerzita Pardubice, 1999) Čáp, Jaroslav
    Příspěvek podává výsledky získané na modelovém zkušebním zařízení pro fázi rozjezdu kolejového vozidla. Důsledkem je výrazné snížení součinitele adheze, doprovázené zvýšením hodnoty relativních skluzů resp. skluzové rychlosti. Tento efekt musí být respektován při návrhu protiskluzových zařízení, aby i za této situace mohla být využita efektivní větev adhezní charakteristiky.
  • Článekpeer-reviewedpublishedOtevřený přístup
    Metodika kvazistatického vyšetřování bezpečnosti proti vykolejení vozidel při jízdě vzestupnicí oblouku výpočtem
    (Univerzita Pardubice, 1999) Izer, Jiří; Lata, Michael
    Kvazistatický výpočet odlehčení nabíhajícího kola a bezpečnosti proti vykolejení při jízdě vzestupnicí oblouku podle ERRI B55/Rp8, aplikovaný na osobní vozy, motorové vozy a lokomotivy.