Digitální knihovnaUPCE
 

Bakalářské práce / Bachelor's works ÚPEM FES (Bc.)

Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/47882

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 13
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Cenová strategie na B2B trhu
    (Univerzita Pardubice, 2024) Kurcikašvili, Tamara; Kantorová, Kateřina
    Bakalářská práce zkoumá cenovou strategii na B2B trhu, představuje faktory ovlivňující rozhodování o cenách a analyzuje různé přístupy k cenové strategii, včetně strategií založených na životním cyklu produktu, kvalitě produktu a segmentaci trhu. Dále se zabývá procesem tvorby cen a situační analýzou prostředí, včetně analýzy makroprostředí, mezoprostředí a analýzy zákazníků. Na základě provedených analýz je navržena konkrétní cenová strategie pro společnost XYZ, která je aplikována na vybranou zakázku.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Marketingový mix vybrané firmy
    (Univerzita Pardubice, 2024) Vavřičková, Nikola; Kožená, Marcela
    Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového mixu společnosti Mias OC s.r.o. První část bakalářské práce se věnuje teoretickým pojmům v oblasti marketingu a marketingového mixu. Druhá část se zaměřuje na popis společnosti, rozbor jejího marketingového mixu, situační analýzu vnitřního a vnějšího prostředí a návrhy a doporučení na zlepšení. Závěr práce shrnuje, co je cílem práce a jak se tento cíl podařilo naplnit.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Chování zákazníka v době krize COVID-19
    (Univerzita Pardubice, 2023) Žežulková, Kristýna; Mlázovský, Martin
    Bakalářská práce se zabývá různými změnami především v chování zákazníka v důsledku změn cen nakupovaných produktů. Na základě statistických údajů a dotazníku jsou v textu uvedeny různé reakce na tyto změny. Úvodní části se kromě základních definic klíčových pojmů zabývají různými možnostmi, důvody a důsledky změn chování a především změn cen. Dále jsou využity analýzy vnějšího a vnitřního marketingového prostředí včetně finanční analýzy. V závěru práce jsou uvedeny možnosti vedoucí ke zlepšení situace v podniku a návrhy, jak dosáhnout slibných výsledků i v budoucnu.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Marketingový mix firmy XZ, s.r.o.
    (Univerzita Pardubice, 2021) Bišofová, Jitka; Kožená, Marcela
    Bakalářská práce na téma "Marketingový mix firmy XZ, s.r.o." se zabývá marketingovým mixem firmy Marelli Automotive Lighting Jihlava, a jeho optimalizací v souladu s podnikovou strategií.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Využitie marketingového mixu v oblasti služieb u zvolenej spoločnosti
    (Univerzita Pardubice, 2017) Melounová, Jana; Kantorová, Kateřina
    Bakalárska práca sa zaoberá analýzou a využitím marketingového mixu v oblasti služieb u spoločnosti Skřivánek s.r.o. V teoretickej časti sú vymedzené základné pojmy týkajúce sa tejto problematiky. Praktická časť je zameraná na charakteristiku spoločnosti a analýzu nástrojov marketingového mixu. Na základe tejto analýzy sú navrhnuté odporučenia a stratégie vedúce k zlepšeniu.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Analýza nákladů vozového parku podniku
    (Univerzita Pardubice, 2016) Pachovská, Evelyna; Novotný, Josef
    Cílem bakalářské práce je analyzovat náklady podniku a navrhnout řešení pro jejich snížení. V teoretické části práce jsou uvedeny různé druhy financování podniku, mezi kterými si mohou majitelé volit, a dále určité typy paliv, které je možné využít pro pohon vozů. V praktické části jsou propočítány jednotlivé náklady společnosti na vozový park. Jsou zde zhodnoceny výhody využití leasingu, úvěru a nákupu za hotové, dále představeny návrhy snížení výdajů na palivo, servis a opravy automobilů.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Posouzení výhodnosti jednotlivých skupin výrobků podniku
    (Univerzita Pardubice, 2016) Ouroda, Pavel; Šenec, Alexandr
    Cílem bakalářské práce na téma "Posouzení výhodnosti jednotlivých skupin výrobků podniku" je posoudit výhodnost jednotlivých skupin výrobků pro hospodářský výsledek ve firmě DITON s. r. o. V teoretické části jsou popsané pojmy týkající se obchodního systému, obchodní strategie a obchodního plánu, ceny, nákladů, krycího příspěvku, výnosů, hospodářského výsledku a bodu zvratu. V praktické části je nejprve představena firma DITON s. r. o. a dále zhodnoceny vybrané skupiny výrobků podle výše jejich krycího příspěvku.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Aplikace marketingového mixu ve vybrané organizaci
    (Univerzita Pardubice, 2016) Podolská, Iveta; Kantorová, Kateřina
    Předmětem bakalářské práce "Aplikace marketingového mixu ve vybrané organizaci" je analýza současného marketingového mixu společnosti Tyrolit a sestavení zlepšujících opatření pro tvorbu nového marketingového mixu společnosti. Teoretická část vychází z odborné literatury. Jsou zde vysvětleny základní pojmy, jako je marketing, marketingový mix a jeho složky. V praktické části je představena společnost Tyrolit a její marketingový mix. Následuje zhodnocení a navržení doporučení pro tvorbu nového marketingového mixu.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Analýza výhodnosti skupin produktů ve sledovaném podniku
    (Univerzita Pardubice, 2014) Klíž, Josef; Šenec, Alexandr
    Cílem bakalářské práce na téma "Analýza výhodnosti produktů ve sledovaném podniku" je posouzení cenových strategií skupin produktů ve firmě Fibertex a. s. a hodnocení výhodnosti skupin produktů podle výše krycího příspěvku. V teoretické části jsou popsané pojmy týkající se ceny, výnosů, nákladů, hospodářského výsledku, krycího příspěvku a bodu zvratu. V praktické části je nejprve představena firma Fibertex a. s., a dále zhodnoceny vybrané skupiny výrobků za roky 2010 až 2013. Kritériem hodnocení je výše krycího příspěvku.
  • Bakalářská práceOtevřený přístup
    Vývoj cen surovin a jejich vliv na výrobu
    (Univerzita Pardubice, 2014) Vosáhlová, Eva; Novotný, Josef
    Cílem práce je popsat vybrané suroviny a jejich cenový vývoj ve zvoleném časovém horizontu včetně vlivu a dopadu na výrobu podniku a dále uvedení řešení na snížení cen vybraných surovin. Teoretická část práce je věnována popisu výroby a jejímu řízení. Dále se zaměřuje na charakteristiku výrobku a jeho tržní cyklus. Důraz je kladen také na stanovení konečné ceny výrobku a na vlivy, které tuto cenu ovlivňují. Poslední kapitola této části je věnovaná popisu vstupních druhů surovin, což je nezbytné pro pochopení následující praktické části této práce. Praktická část se zabývá představením vybrané společnosti a konkrétním vývojem cen vstupních surovin. Dále se zaměřuje na projekty a změny ve výrobním procesu tohoto podniku ve sledovaném období. V závěru praktické části jsou uvedeny další možné návrhy na snížení nákladů vzniklých při výrobě.