Česká pošta jako poskytovatel finančních služeb

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Sobotková, Lucie
dc.contributor.author Marinoffová, Karolína
dc.date.accessioned 2023-09-12T12:51:28Z
dc.date.available 2023-09-12T12:51:28Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023-06-30
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/82139
dc.description.abstract Bakalářská práce se zaměřuje na Českou poštu jako poskytovatele finančních služeb. V prvních částech práce je zmíněn pojem finance a jejich funkce, dále běžně využívané bankovní a pojistné produkty. V práci je zkráceně uveden vývoj aktivit v oblasti poštovnictví od šestnáctého století po vznik moderní pošty. Je představena Česká pošta jak z hlediska právního a organizační struktury, tak vývoje počtu zaměstnanců a hospodářského výsledku za posledních pět let. Další část je věnována nabízeným finančním službám, jak poštovním, tak bankovním a pojistným přes spolupráci s ČSOB. Finanční produkty jsou dále porovnány s produkty nabízenými Českou spořitelnou ke zhodnocení kvality nabídky. K práci se váže i dotazníkové šetření, které sloužilo k analýze segmentu zákazníků a hodnocení kvality poskytovaných služeb Českou poštou. Po vyhodnocení dat z dotazníku je provedeno shrnutí zjištěných dat, jak z dotazníku, tak komparace produktů. V závěru práce jsou zkráceně shrnuta zjištění a doplněny možné kroky ke zvýšení kvality finančních služeb. cze
dc.format 77 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject Česká pošta cze
dc.subject finanční služby cze
dc.subject ČSOB cze
dc.subject běžný účet cze
dc.subject poštovní poukázka cze
dc.subject SIPO cze
dc.subject stavební spoření cze
dc.subject doplňkové penzijní spoření cze
dc.subject pojištění cze
dc.subject Czech Post eng
dc.subject financial services eng
dc.subject ČSOB eng
dc.subject current account eng
dc.subject postal order eng
dc.subject SIPO eng
dc.subject building saving eng
dc.subject supplementary pension saving eng
dc.subject insurance eng
dc.title Česká pošta jako poskytovatel finančních služeb cze
dc.title.alternative Czech Post as a provider of financial services eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.date.accepted 2023-08-30
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis focuses on the Czech Post as a provider of financial services. In the first parts of the thesis the concept of finance and its functions are mentioned, as well as commonly used banking and insurance products. The development of postal activities from the sixteenth century to the establishment of the modern post office is briefly presented in the thesis. The Czech Post is presented in terms of its legal and organizational structure, as well as the development of the number of employees and the economic result over the last five years. Another part is devoted to the financial services offered, both postal, banking and insurance services through cooperation with ČSOB. Financial products are further compared with those offered by Česká spořitelna to assess the quality of the offer. The thesis is also linked to a questionnaire survey used to analyse the customer segment and evaluate the quality of services provided by the Czech Post. After the evaluation of the data from the questionnaire, a summary of the findings, both from the questionnaire and the comparison of the products, is made. In the conclusion of the paper, the findings are briefly summarized and possible ways to improve the quality of financial services are included. eng
dc.description.department Fakulta ekonomicko-správní cze
dc.thesis.degree-discipline Management finančních institucí cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní cze
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cze
dc.description.defence Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Česká pošta jako poskytovatel finančních služeb. Cílem práce bylo zhodnotit nabídku finančních služeb České pošty, s. p., analyzovat segment zákazníků využívající dané služby a zhodnotit vývojové tendence ve strategii České pošty ve snaze zkvalitňovat a modernizovat oblast finančních služeb. Během rozpravy byl položen dotaz dle posudku vedoucího bakalářské práce: Otázka č. 1: V analytické části práce je věnována pozornost komparaci produktů České spořitelny, ČSOB a České pošty. Bylo by možné více přiblížit, jak tato komparace produktů (zejména produktů České spořitelny) přispívá k analýze finančních služeb poskytovaných Českou poštou? Otázka č. 2: V závěru práce je konstatováno, že Česká pošta má k dispozici návrhy na zlepšení služeb, které však jsou již několik let pouze v šuplíku. Co brání zavedení uvedených návrhů do praxe? Následně byly položeny doplňující dotazy: Otázka č. 3: Ptala jste se zákazníků, co je vede k tomu chodit si uzavřít stavební spoření na poštu? Otázka č. 4: Na co jste se ptala v rámci dotazníku? Otázka č. 5: Nemáte od České pošty dokument, jaký je jejich segment zákazníků? Otázka č. 6: Není cíl na úrovni bakalářské práce až příliš rozsáhlý, nebylo by lepší se zaměřit pouze na menší část a jít více do hloubky? Otázka č. 7: Jak byste zhodnotila vývojové tendence ve strategii České pošty? Otázka č. 8: Myslíte si, že snižování počtu poboček České pošty povede ke zlepšení, respektive k nižší ztrátě? Studentka na otázky reagovala. cze
dc.identifier.stag 43381
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet