dc.contributor.advisor |
Michálek, Tomáš |
|
dc.contributor.author |
Lokvenc, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2023-08-15T08:03:03Z |
|
dc.date.available |
2023-08-15T08:03:03Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.date.submitted |
2023-05-15 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/81986 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá interakcí vozidlo-kolej v podmínkách Čiernohronské elektrické železnice (ČHEŽ), tedy úzkorozchodné železnice s rozchodem koleje 760 mm. V práci jsou popsána vyšetřovaná úzkorozchodná vozidla s důrazem na pojezd a specifika úzkorozchodné dráhy, je provedena analýza průjezdu dvojkolí jednoduchou výhybkou a posouzení bezpečnosti proti vykolejení normálního a upraveného vozidla. Dále je uveden postup sestavení virtuálního modelu vozidel v programu Simpack a scénáře simulací na tratích ČHEŽ. Výsledky simulací jsou hodnoceny různými metodami s cílem predikovat opotřebení kol. Na závěr je z dosažených výsledků stanoveno doporučení pro provoz vyšetřovaných vozidel. |
cze |
dc.format |
102 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
úzkorozchodná dráha |
cze |
dc.subject |
bezpečnost proti vykolejení |
cze |
dc.subject |
simulace |
cze |
dc.subject |
opotřebení |
cze |
dc.subject |
jízdní obrys |
cze |
dc.subject |
narrow-gauge railway |
eng |
dc.subject |
derailment safety |
eng |
dc.subject |
simulation |
eng |
dc.subject |
wear |
eng |
dc.subject |
wheel profile |
eng |
dc.title |
Interakce vozidlo-kolej v podmínkách ČHEŽ |
cze |
dc.title.alternative |
Vehicle/track interaction in conditions of Čierny Hron Electric Railway |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Hora, Miroslav |
|
dc.date.accepted |
2023-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with vehicle/track interaction in conditions of Čierny Hron Electric Railway (ČHEŽ), i.e. a narrow-gauge railway with a track gauge of 760 mm. The thesis contains a description of the investigated vehicles with an emphasis on bogies and a particularities of the narrow-gauge railway; an analysis of passing of a wheelset through a single turnout as well as an assessment of safety against derailment of standard and modified vehicle are performed. The program Simpack was used for compilation of a virtual model of vehicles and realization of various simulation scenarios of vehicle run on the ČHEŽ tracks. The simulation results are evaluated by different methods in order to predict the wheel profile wear. At the end, a recommendation for operation of the vehicles is determined on basis of the achieved results. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Stavba vozidel |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Dopravní technika |
cze |
dc.description.defence |
Student prezentoval svoji práci na téma Interakce vozidlo-kolej v podmínkách ČHEŽ.
Prezentace byla přehledná a srozumitelná, student hovořil plynule.
Na otázky z posudků student odpověděl s jistotou, v diskusi reagoval pohotově. |
cze |
dc.identifier.stag |
45992 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |