Interakce vozidlo-kolej v podmínkách ČHEŽ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Michálek, Tomáš
dc.contributor.author Lokvenc, Michal
dc.date.accessioned 2023-08-15T08:03:03Z
dc.date.available 2023-08-15T08:03:03Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023-05-15
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/81986
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá interakcí vozidlo-kolej v podmínkách Čiernohronské elektrické železnice (ČHEŽ), tedy úzkorozchodné železnice s rozchodem koleje 760 mm. V práci jsou popsána vyšetřovaná úzkorozchodná vozidla s důrazem na pojezd a specifika úzkorozchodné dráhy, je provedena analýza průjezdu dvojkolí jednoduchou výhybkou a posouzení bezpečnosti proti vykolejení normálního a upraveného vozidla. Dále je uveden postup sestavení virtuálního modelu vozidel v programu Simpack a scénáře simulací na tratích ČHEŽ. Výsledky simulací jsou hodnoceny různými metodami s cílem predikovat opotřebení kol. Na závěr je z dosažených výsledků stanoveno doporučení pro provoz vyšetřovaných vozidel. cze
dc.format 102 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject úzkorozchodná dráha cze
dc.subject bezpečnost proti vykolejení cze
dc.subject simulace cze
dc.subject opotřebení cze
dc.subject jízdní obrys cze
dc.subject narrow-gauge railway eng
dc.subject derailment safety eng
dc.subject simulation eng
dc.subject wear eng
dc.subject wheel profile eng
dc.title Interakce vozidlo-kolej v podmínkách ČHEŽ cze
dc.title.alternative Vehicle/track interaction in conditions of Čierny Hron Electric Railway eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Hora, Miroslav
dc.date.accepted 2023-06-05
dc.description.abstract-translated This thesis deals with vehicle/track interaction in conditions of Čierny Hron Electric Railway (ČHEŽ), i.e. a narrow-gauge railway with a track gauge of 760 mm. The thesis contains a description of the investigated vehicles with an emphasis on bogies and a particularities of the narrow-gauge railway; an analysis of passing of a wheelset through a single turnout as well as an assessment of safety against derailment of standard and modified vehicle are performed. The program Simpack was used for compilation of a virtual model of vehicles and realization of various simulation scenarios of vehicle run on the ČHEŽ tracks. The simulation results are evaluated by different methods in order to predict the wheel profile wear. At the end, a recommendation for operation of the vehicles is determined on basis of the achieved results. eng
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-discipline Stavba vozidel cze
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-program Dopravní technika cze
dc.description.defence Student prezentoval svoji práci na téma Interakce vozidlo-kolej v podmínkách ČHEŽ. Prezentace byla přehledná a srozumitelná, student hovořil plynule. Na otázky z posudků student odpověděl s jistotou, v diskusi reagoval pohotově. cze
dc.identifier.stag 45992
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account