Transformation of Marketing Macro-Economic Environment of Tourism with Emphasis on Changes in Mobility During COVID-19 Pandemic

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Černá, Jana
dc.contributor.author Lejsková, Pavla
dc.contributor.author Ližbetinová, Lenka
dc.contributor.author Matúšová, Jana Galera
dc.date.accessioned 2023-07-12T13:21:43Z
dc.date.available 2023-07-12T13:21:43Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 2336-3037
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/81325
dc.description.abstract General activity in the tourism market has been stagnating since the market paralysis caused by the COVID-19 global pandemic. The situation is difficult to predict due to political and legislative interventions, changes in the economic performance of the tourism sector, and massive changes in demand. The paper aims at depicting the current macro-economic trends that have an impact on the tourism sector, thus contributing to the formation of some basis of inputs into the discussion concerning a possible orientation of the sector and businesses and future creation of services and products in the European area. The objective is achieved using the model of PESTLE analysis based on a comparative analysis of the latest and the most recent factors of the macroeconomic marketing environment, the findings of a study on a change in mobility of the inhabitants of the Czech Republic, trends in the tourism sector before and after the COVID-19 pandemic. The presented findings provide a basis for discussion on the concept orientation and the creation of tourism services and products in the Czech Republic and Europe. eng
dc.format p. 186-197 eng
dc.language.iso eng
dc.relation.ispartof LOGI – Scientific Journal on Transport and Logistics, volume 13, issue: 1 eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subject changes in mobility eng
dc.subject COVID-19 eng
dc.subject macroeconomic environment eng
dc.subject PESTLE eng
dc.subject tourism eng
dc.subject změny mobility cze
dc.subject COVID-19 cze
dc.subject makroekonomické prostředí cze
dc.subject PESTLE cze
dc.subject cestovní ruch cze
dc.title Transformation of Marketing Macro-Economic Environment of Tourism with Emphasis on Changes in Mobility During COVID-19 Pandemic eng
dc.title.alternative Transformace marketingového makroekonomického prostředí cestovního ruchu s důrazem na změny v mobilitě během pandemie COVID-19 cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Po paralýze trhu způsobené globální pandemií COVID-19 stagnují aktivity na trhu cestovního ruchu. Situace v této oblasti je velmi obtížně předvídatelná z důvodu politických a legislativních zásahů, změn v ekonomické výkonnosti sektoru cestovního ruchu a masivních změn poptávky. Tento příspěvek si klade za cíl popsat současné makroekonomické trendy, které mají dopad na sektor cestovního ruchu, a přispět tak k vytvoření určitého základu vstupů do diskuse o možné orientaci celého sektoru, a tedy i podniků a budoucí tvorbě služeb v evropského prostoru. Tohoto cíle je dosaženo pomocí PESTLE analýzy založené na srovnávací analýze nejnovějších faktorů makroekonomického marketingového prostředí, na výsledcích studie zaměřené na změnu mobility obyvatel ČR, dále na zjištěných trendech v cestovního ruchu před a po pandemii COVID-19. Prezentované poznatky jsou podkladem pro diskusi o koncepci a tvorbě nových služeb v rámci cestovního ruchu v ČR a Evropě. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.identifier.doi 10.2478/logi-2022-0017
dc.relation.publisherversion https://sciendo.com/pdf/10.2478/logi-2022-0017
dc.rights.licence CC BY-NC-ND 3.0
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85143083783
dc.identifier.obd 39888247


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet