A Framework for Innovative Culture Identification

Show simple item record

dc.contributor.author Zemanová, Barbora
dc.contributor.author Kotková Stříteská, Michaela
dc.contributor.author Zapletal, David
dc.date.accessioned 2023-07-12T13:16:58Z
dc.date.available 2023-07-12T13:16:58Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 1804-171X
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/81255
dc.description.abstract Innovation is a valued intangible asset that is important for a company's competitiveness. A crucial part of corporate success is the creation of cultural values that foster innovation and creative behavior. Through a thorough review of previous articles, a scientific research gap in the literature regarding the relationship between organizational culture and organizational innovativeness has been identified. Based on resource-based view theory, the authors investigate theoretically and empirically the area of innovative culture attributes. The mixed research approach was used to examine evidence and the importance of innovative culture attributes and to determine differences between the view of managers and employees in rating innovative culture attributes at innovative large-size enterprises operating in the Czech Republic. In the first phase of the research, a qualitative personal semi-structured interview with managers responsible for innovation and change management was conducted to verify the use of proposed characteristics in companies. Then, a questionnaire survey was used to collect data and assess the importance of using identified characteristics of innovative culture. The data were statistically tested, and the results revealed the use of innovative culture attributes. Cluster analysis indicated which attributes should be used in tandem to maximize each attribute's potential. Based on these findings, a framework that defines the structure of innovative culture was created and can be used to diagnose the extent of a company's attempt to build an innovative culture. eng
dc.format p. 191-208 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně eng
dc.relation.ispartof Journal of Competitiveness, volume 14, issue: 3 eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject innovative culture eng
dc.subject culture characteristics eng
dc.subject organizational innovativeness eng
dc.subject components eng
dc.subject competitiveness eng
dc.subject behaviors eng
dc.subject inovační kultura cze
dc.subject charakteristiky kultury cze
dc.subject organizační inovativnost cze
dc.subject složky cze
dc.subject konkurenceschopnost cze
dc.subject chování cze
dc.title A Framework for Innovative Culture Identification eng
dc.title.alternative Rámec pro identifikaci inovativní kultury cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Inovace jsou ceněným nehmotným aktivem, které je důležité pro konkurenceschopnost společnosti. Důležitou součástí úspěchu podniku je vytváření kulturních hodnot, které podporují inovace a kreativní chování. Na základě důkladného posouzení předchozích odborných článků byla zjištěna vědecko-výzkumná mezera v literatuře týkající se vztahu mezi organizační kulturou a inovativností organizace. V návaznosti na teorii pohledu založeného na zdrojích autoři teoreticky a empiricky zkoumají oblast atributů inovační kultury. Metoda - mix přístup byla použita pro zkoumání evidence a významu atributů inovační kultury a pro zjištění rozdílů mezi pohledem manažerů a zaměstnanců na hodnocení atributů inovační kultury ve velkých podnicích působících v České republice. V první fázi výzkumu, kvalitativním osobním polostrukturovaném rozhovoru s manažery odpovědnými za řízení inovací a změn, bylo ověřeno využívání navržených charakteristik v podnicích. Na tomto základě bylo vybráno dvanáct klíčových charakteristik a definováno dvanáct typů chování, které tvoří inovační kulturu. Následně bylo použito dotazníkové šetření ke sběru dat a posouzeny hodnoty využívání identifikovaných vlastností kreativní kultury mezi náhodně vybranými velkými podniky působícími v České republice. Byl vytvořen rámec pro identifikaci inovační kultury, který umožňuje definovat a diagnostikovat míru snahy podniku o budování inovační kultury. Rozděluje nejdůležitější charakteristiky do tří kategorií: základní, pokročilé a vysoce pokročilé. Zjištění ukazuje, že manažeři si uvědomují, které atributy inovační kultury jsou důležité, přesto je někdy využívají v malé míře. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.identifier.doi 10.7441/joc.2022.03.11
dc.relation.publisherversion https://www.cjournal.cz/files/461.pdf
dc.rights.licence CC BY 4.0
dc.identifier.wos 000883309700012
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85140408439
dc.identifier.obd 39888040


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

open access Except where otherwise noted, this item's license is described as open access

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account