The Effects of Public Subsidies on Firms’ Innovation as a Form of Industry-Government Partnership: Comparison of Western and Central European Countries

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Mazel, Martin
dc.contributor.author Prokop, Viktor
dc.contributor.author Stejskal, Jan
dc.contributor.author Rehman, Fazal Ur
dc.date.accessioned 2023-07-12T13:06:20Z
dc.date.available 2023-07-12T13:06:20Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.isbn 978-84-09-45476-1
dc.identifier.issn 2340-1095
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/81108
dc.description.abstract Industry-government partnerships can take many forms and can be built for a variety of different purposes. Supporting firms’ innovation is one of the key activities, as it can lead to several side effects that are not visible at first glance. This is about creating added value, spilling over knowledge, creating new jobs and internships for students, contributing to regional and national growth. This paper focuses on one of the burning topics, which is the influence of public support on the activities of companies – such as innovation. Moreover, we also focus on the effects of public sector contracts in the framework of innovation. The focus group of our study consists of the so-called weak innovators, the countries of Central Europe, specifically the Czech Republic and Slovakia. In addition, to have a better picture of the researched activities, we also focus on strong innovator - Germany. Such a comprehensive study allows us to map the behaviour of companies in these countries and at the same time propose implications that will be relevant for a wider range of states (public policymakers) in Europe. Our results can thus be reflected, among other things, in public policies that examine the effectiveness of the education system in the countries of Central and Eastern Europe, since educational institutions represent a key player that generates knowledge and contributes to the creation of the knowledge pool in each country. For these reasons, in our study we present several implications both for the makers of public (educational) policies and for businesses. eng
dc.format p. 1713-1718 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher International Association of Technology, Education and Development (IATED) eng
dc.relation.ispartof ICERI2022 : proceedings eng
dc.rights pouze v rámci univerzity cze
dc.subject public subsidies eng
dc.subject firms’ innovation eng
dc.subject industry-government partnership eng
dc.subject western and central european countries eng
dc.subject veřejná podpora cze
dc.subject firemní inovace cze
dc.subject partnerství průmyslu a veřejné správy cze
dc.subject země západní a střední Evropy cze
dc.title The Effects of Public Subsidies on Firms’ Innovation as a Form of Industry-Government Partnership: Comparison of Western and Central European Countries eng
dc.title.alternative Veřejná podpora firemních inovací jako forma partnerství průmyslu a vlády: srovnání regionu středoevropských zemí cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Partnerství mezi průmyslem a veřejnou správou může mít mnoho podob a lze jej budovat pro různé účely. Podpora inovací firem je jednou z klíčových aktivit, protože může vést k několika vedlejším efektům, které nejsou na první pohled viditelné. Jde o vytváření přidané hodnoty, přelévání znalostí, vytváření nových pracovních míst a stáží pro studenty, přispívání k regionálnímu a národnímu růstu. Tento příspěvek se zaměřuje na jedno z palčivých témat, kterým je vliv veřejné podpory na činnost firem – např. inovace. Kromě toho se zaměřujeme také na efekty veřejných zakázek v rámci inovací. Fokusní skupinu naší studie tvoří tzv. slabí inovátoři, země střední Evropy, konkrétně Česká republika a Slovensko. Pro lepší představu o zkoumaných aktivitách se navíc zaměřujeme i na silného inovátora – Německo. Takto komplexní studie nám umožňuje zmapovat chování firem v těchto zemích a zároveň navrhnout implikace, které budou relevantní pro širší okruh států (tvůrců veřejné politiky) v Evropě. Naše výsledky se tak mohou promítnout mimo jiné do veřejných politik, které zkoumají efektivitu vzdělávacího systému v zemích střední a východní Evropy, neboť vzdělávací instituce představují klíčového hráče, který generuje znalosti a přispívá k vytváření znalostního fondu. v každé zemi. Z těchto důvodů v naší studii uvádíme několik implikací jak pro tvůrce veřejné (vzdělávací) politiky, tak pro podniky. cze
dc.event 15th annual International Conference of Education, Research and Innovation, ICERI 2022 (07.11.2022 - 09.11.2022, Seville) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.identifier.doi 10.21125/iceri.2022.0441
dc.relation.publisherversion https://library.iated.org/view/MAZEL2022EFF
dc.project.ID SGS_2022_016/Aplikace přístupu Triple-Bottom-Line jako nástroje pro tvorbu udržitelných inovačních ekosystémů cze
dc.identifier.obd 39887928


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet