Classification of Company Life Cycle Stages: An Automotive Industry in the Czech Republic

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Slavíčková, Jana
dc.contributor.author Slavíček, Ondřej
dc.date.accessioned 2023-07-12T13:02:41Z
dc.date.available 2023-07-12T13:02:41Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 1212-3609
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/81056
dc.description.abstract Company life cycle models have been the focus of researchers’ attention for decades, resulting in numerous definitions and determination of stages. Managers are striving to make appropriate strategic decisions at the right time to maximize opportunities linked to various life cycle stages. Assessing a company’s life cycle and determining the stage of the cycle allows us to predict a company’s future development and to prevent crises or even the company’s early termination. In recent years, there has been increased interest in the life cycle assessment of products. However, as a corporate life cycle is longer than that of a product, it still definitely deserves attention – mainly in the field of quantitative criteria. The aim of this paper is to propose quantitative variables to determine a company’s life cycle following two requirements: (1) the variables are derived from publicly available financial statements, and (2) the classification method is suitable for a large sample size including non-listed companies in the stock exchange. Our study shows that our three variables (Capital Expenditures, Return on Equity, and Sales Growth) are suitable for stage classification for each firm-year under the condition of following several steps: counting industry quintiles and/or definition of boundaries, score assignment to stages, designing composite score and sample selection. Based on descriptive statistics of each life cycle stage it is possible to assess the variables used in the context of the further strategic direction of the company. To determine the persistence of enterprises in the defined stages, a transition matrix for the four future years was performed, which showed that companies in the growth and maturity stages will be sustained in these two phases in the vast majority of cases. Finally, we discuss the limitations of the study and further research directions. eng
dc.format p. 85-99 eng
dc.language.iso eng
dc.relation.ispartof E+M Ekonomie a Management, volume 25, issue: 4 eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject asset turnover eng
dc.subject automotive industry eng
dc.subject company life cycle eng
dc.subject financial indicators eng
dc.subject return on equity eng
dc.subject sales growth eng
dc.subject obrat aktiv, cze
dc.subject automobilový průmysl cze
dc.subject životní cyklus společnosti cze
dc.subject finanční ukazatele cze
dc.subject návratnost vlastního kapitálu cze
dc.subject růst tržeb cze
dc.title Classification of Company Life Cycle Stages: An Automotive Industry in the Czech Republic eng
dc.title.alternative Klasifikace fáze životního cyklu společnosti: Automobilový průmysl v České republice cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Modely životního cyklu podniku jsou v popředí zájmu výzkumných pracovníků již několik desetiletí a jejich výsledkem je řada definic a vymezení jednotlivých fází. Manažeři se snaží přijímat vhodná strategická rozhodnutí ve správný čas, aby maximalizovali příležitosti spojené s různými fázemi životního cyklu. Posouzení životního cyklu podniku a určení jeho fáze umožňuje předvídat budoucí vývoj podniku a předcházet krizím nebo dokonce předčasnému zániku podniku. V posledních letech se zvýšil zájem o posuzování životního cyklu výrobků. Protože je však životní cyklus podniku delší než životní cyklus výrobku, zaslouží si rozhodně i nadále pozornost - především v oblasti kvantitativních kritérií. Cílem tohoto článku je navrhnout kvantitativní proměnné pro stanovení životního cyklu podniku na základě dvou požadavků: (1) proměnné jsou odvozeny z veřejně dostupných finančních výkazů a (2) metoda klasifikace je vhodná pro velký vzorek zahrnující i společnosti nekótované na burze. Naše studie ukazuje, že námi navržené tři proměnné (kapitálové výdaje, rentabilita vlastního kapitálu a růst tržeb) jsou vhodné pro klasifikaci stádií pro každý rok existence firmy za podmínky dodržení několika kroků: započítání odvětvových kvantilů a/nebo vymezení hranic, přiřazení skóre ke stádiím, navržení kompozitního skóre a výběr vzorku. Na základě deskriptivní statistiky jednotlivých etap životního cyklu je možné posoudit použité proměnné v kontextu dalšího strategického směřování podniku. Pro zjištění setrvání podniků ve vymezených fázích byla provedena matice přechodu pro čtyři budoucí roky, která ukázala, že podniky ve fázích růstu a zralosti se v těchto dvou fázích v naprosté většině případů udrží. Na závěr se zabýváme omezeními studie a dalšími směry výzkumu. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.identifier.doi 10.15240/tul/001/2022-4-006
dc.relation.publisherversion https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/15240/166301/EM_4_2022_06.pdf?sequence=1&isAllowed=y
dc.rights.licence CC BY 4.0
dc.identifier.wos 000922895400009
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85144174634
dc.identifier.obd 39887760


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet