The Values Supporting the Creativity of Employees

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Balkova, Miluse
dc.contributor.author Lejsková, Pavla
dc.contributor.author Lizbetinova, Lenka
dc.date.accessioned 2023-07-12T12:59:08Z
dc.date.available 2023-07-12T12:59:08Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 1664-1078
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/81007
dc.description.abstract In Industry 4.0 completely new production worlds are emerging, where robots are becoming a key element and where common human skill activities and thinking are commonly surpassed. The growing degree of automation and the interconnection of the digital and the real-world create an environment that requires a set of interdisciplinary skills. For the sustainability of enterprises in this environment, human creativity acquires an irreplaceable role. The aim is to compare the application of selected values in corporate culture, which creates a space for increasing the creativity of employees from the perspective of different sizes of enterprises. The research sample consists of 1,716 companies of the Czech and Slovakia that participated in the questionnaire survey. The results of the independent T-test confirmed significant differences in the applied values between the countries being compared. Differences in terms of business size have been further explored through the ANOVA test and the Tukey HSD test. The results subsequently confirmed that the values: work meaningfulness, passion for work, and trust are applied more significantly to microenterprises in both the countries, creating an environment that supports creativity. eng
dc.language.iso eng
dc.publisher FRONTIERS MEDIA SA eng
dc.relation.ispartof Frontiers in Psychology, volume 12, issue: 3.2.2022 eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject human resource management eng
dc.subject creativity eng
dc.subject company values eng
dc.subject employees eng
dc.subject company size eng
dc.subject innovation eng
dc.subject HRM 4.0 eng
dc.subject řízení lidských zdrojů cze
dc.subject podniková kultura cze
dc.subject hodnoty společnosti cze
dc.subject zaměstnanci cze
dc.subject kreativita cze
dc.title The Values Supporting the Creativity of Employees eng
dc.title.alternative Hodnoty podporující kreativitu zaměstnanců cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated V kontextu Průmyslu 4.0 se zcela mění podmínky výroby, kde se klíčovým prvkem stávají roboti a kde jsou mnohdy běžné lidské dovednosti a myšlení překonány. Rostoucí stupeň automatizace a propojení digitálního a reálného světa vytváří prostředí, které vyžaduje soubor interdisciplinárních dovedností. Pro udržení konkurenceschopnosti podniků má kreativita lidí nezastupitelnou roli. Cílem je porovnat aplikaci vybraných hodnot v podnikové kultuře, která vytváří prostor pro zvyšování kreativity zaměstnanců z pohledu různých velikostí podniků. Výzkumný vzorek tvoří 1 716 podniků z Česka a Slovenska, které se zúčastnily dotazníkového šetření. Výsledky nezávislého T-testu potvrdily významné rozdíly v aplikovaných hodnotách mezi srovnávanými zeměmi. Rozdíly plynoucí z velikosti podniku byly dále zkoumány pomocí testu ANOVA a testu Tukey HSD. Výsledky následně potvrdily, že hodnoty jako smysluplnost práce, pracovní zapálení a důvěra se v obou zemích výrazněji uplatňují v malých podnicích a vytvářejí prostředí podporující kreativitu. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.identifier.doi 10.3389/fpsyg.2021.805153
dc.relation.publisherversion https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2021.805153/full
dc.identifier.wos 000759582900001
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85124964933
dc.rights.license CC BY 4.0
dc.identifier.obd 39887606


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet