The usage of mother tongue in ELT in Lower secondary education

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Zitková, Helena
dc.contributor.author Žáková, Veronika
dc.date.accessioned 2023-06-05T07:48:19Z
dc.date.available 2023-06-05T07:48:19Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023-03-30
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/80856
dc.description.abstract This bachelor thesis deals with the usage of the mother tongue during English language lessons in Lower secondary education. It is divided into the theoretical part and the practical part. Firstly, the mother tongue is discussed in terms of its influence on English language teaching methods, influence on aims of the learning process, and reasons for using or avoiding its usage in English language lessons. Then, the issue is put into a greater context of pedagogical communication. Lastly, the teacher's roles in the classroom environment are discussed as they, together with pedagogical communication, determine situations in which the teacher may use the mother tongue in lessons. In the practical part, qualitative research that was conducted on selected elementary schools is presented and analysed. eng
dc.format 62 s.
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject pedagogická komunikace cze
dc.subject mateřský jazyk cze
dc.subject druhý jazyk cze
dc.subject role učitele cze
dc.subject výuka anglického jazyka cze
dc.subject cíle učení cze
dc.subject pedagogical communication eng
dc.subject first language eng
dc.subject second language eng
dc.subject teacher's roles eng
dc.subject English language teaching eng
dc.subject learning aims eng
dc.title The usage of mother tongue in ELT in Lower secondary education eng
dc.title.alternative Využití mateřského jazyka v hodinách Anglického jazyka na 2. stupni Základní školy cze
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Černá, Monika
dc.date.accepted 2023-05-23
dc.description.abstract-translated Tato bakalářská práce se zabývá využitím mateřského jazyka v hodinách Anglického jazyka na 2. stupni Základní školy. Je rozdělena do dvou částí. V první, teoretické části, je pojednáno o mateřském jazyce, jeho vlivu na metody a cíle učení, a o důvodech použití mateřského jazyka v hodinách angličtiny. Dále je tato problematika zasazena do širšího rámce z pohledu pedagogické komunikace. V závěru teoretické části jsou definovány role učitele v prostředí třídy, jelikož společně s pedagogickou komunikací určují situace, v nichž učitel může použít mateřský jazyk v hodinách. Praktická část zahrnuje prezentaci a analýzu výzkumu, který byl proveden na vybraných základních školách. cze
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro vzdělávání cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-program Anglický jazyk cze
dc.description.defence Studentka krátce představila svou práci a výborně reagovala na komentáře v posudcích a otázky komise. Komise se shodla na hodnocení C. cze
dc.identifier.stag 43590
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet