dc.contributor.advisor |
Zitková, Helena |
|
dc.contributor.author |
Žáková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2023-06-05T07:48:19Z |
|
dc.date.available |
2023-06-05T07:48:19Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.date.submitted |
2023-03-30 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/80856 |
|
dc.description.abstract |
This bachelor thesis deals with the usage of the mother tongue during English language lessons in Lower secondary education. It is divided into the theoretical part and the practical part. Firstly, the mother tongue is discussed in terms of its influence on English language teaching methods, influence on aims of the learning process, and reasons for using or avoiding its usage in English language lessons. Then, the issue is put into a greater context of pedagogical communication. Lastly, the teacher's roles in the classroom environment are discussed as they, together with pedagogical communication, determine situations in which the teacher may use the mother tongue in lessons. In the practical part, qualitative research that was conducted on selected elementary schools is presented and analysed. |
eng |
dc.format |
62 s. |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
pedagogická komunikace |
cze |
dc.subject |
mateřský jazyk |
cze |
dc.subject |
druhý jazyk |
cze |
dc.subject |
role učitele |
cze |
dc.subject |
výuka anglického jazyka |
cze |
dc.subject |
cíle učení |
cze |
dc.subject |
pedagogical communication |
eng |
dc.subject |
first language |
eng |
dc.subject |
second language |
eng |
dc.subject |
teacher's roles |
eng |
dc.subject |
English language teaching |
eng |
dc.subject |
learning aims |
eng |
dc.title |
The usage of mother tongue in ELT in Lower secondary education |
eng |
dc.title.alternative |
Využití mateřského jazyka v hodinách Anglického jazyka na 2. stupni Základní školy |
cze |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Černá, Monika |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
Tato bakalářská práce se zabývá využitím mateřského jazyka v hodinách Anglického jazyka na 2. stupni Základní školy. Je rozdělena do dvou částí. V první, teoretické části, je pojednáno o mateřském jazyce, jeho vlivu na metody a cíle učení, a o důvodech použití mateřského jazyka v hodinách angličtiny. Dále je tato problematika zasazena do širšího rámce z pohledu pedagogické komunikace. V závěru teoretické části jsou definovány role učitele v prostředí třídy, jelikož společně s pedagogickou komunikací určují situace, v nichž učitel může použít mateřský jazyk v hodinách. Praktická část zahrnuje prezentaci a analýzu výzkumu, který byl proveden na vybraných základních školách. |
cze |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro vzdělávání |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Anglický jazyk |
cze |
dc.description.defence |
Studentka krátce představila svou práci a výborně reagovala na komentáře v posudcích a otázky komise. Komise se shodla na hodnocení C. |
cze |
dc.identifier.stag |
43590 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |