dc.contributor.advisor |
Reimannová, Irena |
|
dc.contributor.author |
Kleprlík, Filip
|
|
dc.date.accessioned |
2023-06-05T07:48:18Z |
|
dc.date.available |
2023-06-05T07:48:18Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.date.submitted |
2022-06-15 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/80854 |
|
dc.description.abstract |
This bachelor thesis deals with textbook evaluation from the perspective of teaching and learning strategies and techniques with a focus on listening. The theoretical part defines listening, sets listening in the context of other language skills and then introduces learning and teaching strategies and techniques. The second part of the theoretical part focuses on the textbook and its evaluation. The last chapter of the theoretical part deals with the evaluation of listening in the textbook. The aim of the practical part is to evaluate listening lesson in the textbook from the perspective of teaching and learning strategies and techniques. |
eng |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
poslechové strategie |
cze |
dc.subject |
učební strategie |
cze |
dc.subject |
učebnice |
cze |
dc.subject |
hodnocení |
cze |
dc.subject |
poslech |
cze |
dc.subject |
listening strategies |
eng |
dc.subject |
learning strategies |
eng |
dc.subject |
textbook |
eng |
dc.subject |
evaluation |
eng |
dc.subject |
listening |
eng |
dc.title |
Teaching Listening at Upper-Secondary School |
eng |
dc.title.alternative |
Výuka poslechových dovedností v anglickém jazyce na středních školách |
cze |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Keplová, Kateřina |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením jazykové dovednosti poslechu v učebnici z hlediska vyučovacích a učebních strategií a technik. Teoretická část nejprve definuje poslech a zasazuje poslech do kontextu jazykových dovedností. Poté představuje učební a vyučovací strategie a techniky. Druhá část teoretické části se zaměřuje na učebnici a její hodnocení. Poslední kapitola teoretické části se zabývá hodnocením poslechu v učebnici. Cílem praktické části je vyhodnotit poslechové hodiny v učebnici z hlediska výukových a učebních strategií a technik. |
cze |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro vzdělávání |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Anglický jazyk |
cze |
dc.description.defence |
Student krátce představil svou práci a odpověděl na otázky v hodnocení. Komise se shodla na hodnocení B. |
cze |
dc.identifier.stag |
43583 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |