Diplomová práce se zabývá podporou studentů se specifickými potřebami na vysoké škole. Cílem teoretické části je popsat vývoj a současnost vzdělávání studentů se specifickými potřebami na vysokých školách. Klíčovým ke zpracování teoretické části je Metodický pokyn k financování zvýšených nákladů na studium studentů se specifickými potřebami na základě kterého jsou popsány jednotlivé kategorie studentů se specifickými potřebami, funkční princip a funkční diagnostika, metodický standard zajišťování studia studentů se specifickými potřebami, financování zvýšených nákladů na studium studentů se specifickými potřebami a standardy servisních a organizačních opatření. Dále jsou v diplomové práci zmíněna centra podpory na jednotlivých vysokých školách, Asociace poskytovatelů služeb studentům se specifickými potřebami na VŠ. Teoretická část je uzavřena podporou studentů se specifickými potřebami na Univerzitě Pardubice v rámci Centra ALMA.
Empirická část diplomové práce je zpracována kvalitativním výzkumem za použití metody polostrukturovaného rozhovoru a analýzy dokumentů. Cílem empirické části je zmapovat možnosti podpory studentů se specifickými potřebami na Univerzitě Pardubice a zjistit, jaké služby nejčastěji využívají vysokoškolští studenti se specifickými potřebami k naplnění svých specifických potřeb a zjistit subjektivní posouzení významu a přínosu centra pro podporu studentů se specifickými potřebami a spokojenost studentů s kvalitou nabízených služeb.