Práce přibližuje pohled do světa dospělých lidí se specifickými poruchami učení. Diplomová práce vychází z dat, které jsem získala v průběhu rozhovorů s informanty, jimž byly takové poruchy diagnostikovány. Text přibližuje otázku výskytu poruch učení u již dospělých jedinců, kteří s takovou diagnostikou museli vyrůstat, setkali se s posměšky či nálepkami od jejich okolí.
Právě tato jejich cesta a jejich překážky byly inspirací pro teoretické seznámení čtenáře s problematikou výskytu ve společnosti stále existujících předsudků a stereotypů. V průběhu teoretického zpracování jsou do textu vkládány také výňatky z rozhovorů pro čtenářovo hlubší porozumění tématu a popis situací s níž se informanti museli potýkat.
Práce nejprve seznamuje s poruchami učení jako celku a poté jsou jednotlivé poruchy definovány samostatně. Dále je práce doplněna o rozhovor s psychologem či dvěma pedagogy. V průběhu čtení práce si čtenář může všimnout, že pracuji také s autobiografickou metodou a uvádím své přímé zkušenosti s diagnostikovanou poruchou učení. V průběhu své kratší stáže v pedagogicko - psychologické poradně jsem mohla vidět průběh poradnou nabízeného šetření s dětmi, u kterých se buď potvrdilo či vyvrátilo podezření na výskyt poruch učení. Popsaná šetření s dětskými klienty vychází z pedagogicko - psychologické poradny, kdy se její zaměstnanci se specifickými poruchami učení setkávají téměř dennodenně. Čtenáři je tedy nabídnuta perspektiva jak odborníků, tak samotných aktérů.