Consumer Attitudes towards Household Waste Sorting

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Fröhlich, Aleš
dc.contributor.author Branská, Lenka
dc.contributor.author Paták, Michal
dc.contributor.author Pecinová, Zuzana
dc.date.accessioned 2022-06-03T12:33:39Z
dc.date.available 2022-06-03T12:33:39Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.isbn 978-80-88307-08-2
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/79364
dc.description.abstract Manufacturers of consumer chemicals have been endeavouring in recent years to increase the sustainability of their product packaging. They apply various strategies, in particular reduce, reuse and recycle. The recycle strategy presupposes the cooperation of final consumers. The role of final consumers in relation to the recycling process and household waste sorting has not yet been addressed in the literature. Therefore, a primary quantitative research was conducted among 350 users of consumer chemicals aimed at finding out their attitudes to individual activities in the sorting of household waste. It was found that consumers' willingness to engage in these activities varies, also depending on the classification characteristics of the respondents (gender, age, education, income level and form of housing). A critical group in terms of willingness to sort the waste are university-educated young high-income men living in flats. eng
dc.format p. 160-164 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Česká společnost průmyslové chemie eng
dc.relation.ispartof Proceedings of the 8th International Conference on Chemical Technology eng
dc.rights open access eng
dc.subject packaging eng
dc.subject consumer chemicals eng
dc.subject attitudes to the sorting of household waste eng
dc.subject obaly cze
dc.subject spotřební chemie cze
dc.subject postoje obyvatel cze
dc.subject třídění komunálního odpadu cze
dc.title Consumer Attitudes towards Household Waste Sorting eng
dc.title.alternative Postoje spotřebitelů k třídění odpadů z domácnosti cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Výrobci spotřební chemie pro konečné užití v domácnostech usilují v posledních letech o zvýšení udržitelnosti obalů svých výrobků. V zájmu toho uplatňují různé strategie, zejména "reduce", "reuse" a "recykle". Strategie "recykle" předpokládá součinnost konečných spotřebitelů. Jejich ochota recyklaci napomáhat, a to zejména ve fázi třídění, ovlivňuje jak kvalitu a množství získávaného recyklátu, tak efektivitu recyklačního procesu. Úlohou konečných spotřebitelů ve vazbě na recyklační proces a třídění odpadů v domácnosti se však odborná literatura prozatím nezabývá. Proto byl mezi 350 uživateli spotřební chemie proveden primární kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění jejich postojů k jednotlivým činnostem při třídění odpadu z domácnosti. Bylo zjištěno, že ochota spotřebitelů zapojit se do těchto aktivit se liší v závislosti na klasifikačních charakteristikách respondentů (pohlaví, věk, vzdělání, úroveň příjmu a forma bydlení). Kritickou skupinou z hlediska ochoty třídit odpad jsou vysokoškolsky vzdělaní mladí muži s vysokými příjmy žijící v bytech. cze
dc.event 8th International conference on chemical technology, ICCT 2021 (03.05.2021 - 05.05.2021, Online) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint (accepted version) eng
dc.relation.publisherversion https://www.icct.cz/en/Amca-ICCT/media/content/2021/proceedings/ICCT2021-Proceedings.pdf
dc.project.ID SGS_2021_003/Výzkum ve významných oblastech environmentálního inženýrství a managementu udržitelných inovací cze
dc.identifier.obd 39886406


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet