Calculation of the production of exhaust emissions in the laboratory conditions

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Šarkan, Branislav cze
dc.contributor.author Hudec, Juraj cze
dc.contributor.author Sejkorová, Marie cze
dc.contributor.author Kuranc, Andrzej cze
dc.contributor.author Kiktová, Monika cze
dc.date.accessioned 2022-06-03T12:11:29Z
dc.date.available 2022-06-03T12:11:29Z
dc.date.issued 2021 eng
dc.identifier.issn 1742-6588
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/79051
dc.description.abstract In the past, the type approval of road vehicles with regard to the production of pollutants was carried out exclusively in the form of laboratory tests. Laboratory tests determined the course of the vehicle’s driving cycle and the methodology for quantifying pollutants depending on the distance passed. The revision of EU legislation in 2016 brought changes in the field of type approval, in particular a change in the driving cycle and an additional driving test in the form of real drive emission. The paper discusses a matter of the possibility of using Commission Regulation (EU) 2017/1151 for the purpose of calculating emissions of road vehicles in their operation by applying the methodology of real drive emission. The research task was performed on a roller dynamometer on two vehicles in the simulation of the original New European Driving Cycle (NEDC) in laboratory conditions with the application of the methodology for calculating emissions from real drive emission. During the test, the method of calculating the exhaust flow by sensing the amount of fuel consumed and the amount of intake air was used. Significant data, such as mass air flow, air temperature, engine speed, vehicle speed was recorded via the electronic control unit. Recorded data obtained from emission tester, roller dynamometer and On Board Diagnostic (OBD) tool must be synchronised. Test results should be used in the field of comparison of the type approval emission level and the emission level in operation. eng
dc.format p. 1-10 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Institute of Physics Publishing Ltd eng
dc.relation.ispartof Journal of Physics : Conference Series. Volume 1736 eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
dc.subject calculation eng
dc.subject production eng
dc.subject exhaust emissions eng
dc.subject conditions eng
dc.subject výfukové emise cze
dc.subject produkce cze
dc.subject laboratorní podmínky cze
dc.subject výpočet cze
dc.title Calculation of the production of exhaust emissions in the laboratory conditions eng
dc.title.alternative Výpočet produkce výfukových emisí v laboratorních podmínkách cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Příspěvek pojednává o možnosti využití Nařízení Komise (EU) 2017/1151 pro účely výpočtu emisí silničních vozidel při jejich provozu aplikací metodiky emisí při reálném provozu. Výzkumný úkol byl realizován na válcovém dynamometru na dvou vozidlech v simulaci původního New European Driving Cycle (NEDC) v laboratorních podmínkách s aplikací metodiky výpočtu emisí v reálném provozu. Při testu byla použita metoda výpočtu průtoku výfukových plynů snímáním množství spotřebovaného paliva a množství nasávaného vzduchu. Prostřednictvím elektronické řídicí jednotky byly zaznamenávány významné údaje, jako je hmotnostní průtok vzduchu, teplota vzduchu, otáčky motoru, rychlost vozidla. Zaznamenaná data získaná z testeru emisí, válcového dynamometru a palubního diagnostického nástroje (OBD) musí být synchronizována. Výsledky zkoušek by měly být použity v oblasti srovnání úrovně emisí pro schválení typu a úrovně emisí v provozu. cze
dc.event V International Conference of Computational Methods in Engineering Science – CMES’20 (23.11.2021 - 26.11.2021, Online) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.1088/1742-6596/1736/1/012022
dc.relation.publisherversion https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1736/1/012022/pdf
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85101773255
dc.rights.license CC BY 3.0
dc.identifier.obd 39886721


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet