Abstrakt:
Při zoběhov?án?í vozidel pokrýv?áme množinu včech spoj?ů z jízdního řádu vozidly. Minimální
počet potřebných vozidel je d?án hlavně počtem spoj?ů ve špičce, kdy je hustota spoj?ů nejvyšší. V
t?éto pr?áci navrhujeme zp?ůsob detekce minimálního počtu spoj?ů (tzv. kritick?ých spoj?ů) takov?ých,
že jejich odebráním z ?úlohy zoběhování vozidel sn?ížíme počet potřebn?Lych vozidel. Určíme
velikost množiny kritick?ých spoj?ů pro každou hodnotu targetu redukce počtu voz?ů, vyšetřen?ím
čehož z?ísk?áme v?ýslednou velikost targetu redukce počtu voz?ů. D?áale poskytujeme metody pro
evaluaci a modifikaci kritických spoj?ů. V case study aplikujeme navržený algoritmus na j?ízdní
řád vybran?ého dopravn?ího podniku, kde modifikac?í 2 spoj?ů došlo ke sn?ížen?í potřebn?ých vozidel
i os?ádek o 2.