A model for public postal network reorganization based on DEA and FUZZY approach

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Milutinovic, Jelena
dc.contributor.author Markovic, Dejan
dc.contributor.author Stanivukovic, Bojan
dc.contributor.author Švadlenka, Libor
dc.contributor.author Dobrodolac, Momcilo
dc.date.accessioned 2021-05-15T18:49:18Z
dc.date.available 2021-05-15T18:49:18Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1648-4142
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/77375
dc.description.abstract One of the most important segments in management of Universal Service Providers (USPs) is reaching the decisions concerning changes in the postal network infrastructure. USPs decide on such matters based on an analysis of financial indicators and defined qualitative parameters in accordance with the international regulations and obligations imposed by a competent regulatory agency. In this paper, the previously known method to analyse the existing postal network and define the minimal number of Postal Network Units (PNU) is implemented and upgraded by a new approach based on Data Envelopment Analysis (DEA) and fuzzy logic. The final aim of the proposed new approach is to determine which of the considered PNU should be closed or reorganized having in mind the minimization of negative effects, both financial and social. The proposed model gives the indices for all considered postal branches, which allows the decision-maker to rank the importance of each unit. The proposed model is a business intelligence tool, which replaces a multidisciplinary team composed from managers of the company and policymakers from both the postal sector as well as a sustainable rural development sector in reaching an important decision on changing the postal network. This decision may be considered as extremely complex since it should sublimate the opposed criteria that relate to the business success of the company, state regulations and sustainability of the local community. The indices obtained in the proposed method exactly include the mentioned three categories. The authors demonstrate the applicability of the suggested methodology based on the real data acquired in a district of the Serbia, i.e. in a regional organizational entity of the USP and provide the analysis of the results reached for the rural delivery post offices. eng
dc.format p. 401-418 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher Vilnius Gediminas Technical University Press eng
dc.relation.ispartof Transport, volume 35, issue: 4 eng
dc.rights open access (CC BY 4.0) eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject postal services eng
dc.subject postal network units eng
dc.subject social criteria eng
dc.subject fuzzy logic eng
dc.subject DEA eng
dc.subject rural area eng
dc.subject poštovní služby cze
dc.subject poštovní síťové jednotky cze
dc.subject sociální kritéria cze
dc.subject fuzzy logika cze
dc.subject DEA cze
dc.subject venkovská oblast cze
dc.title A model for public postal network reorganization based on DEA and FUZZY approach eng
dc.title.alternative Model pro reorganizaci veřejné poštovní sítě na základě metody DEA a FUZZY přístupu cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Jedním z nejdůležitějších manažerských úkolů poskytovatelů univerzálních poštovních služeb je rozhodnutí ohledně změn v poštovní infrastruktuře. Poskytovatelé univerzální poštovní služby o těchto záležitostech rozhodují na základě analýzy finančních ukazatelů a definovaných kvalitativních parametrů v souladu s mezinárodními předpisy a povinnostmi uloženými příslušným regulačním orgánem. V tomto článku je k analyzování stávající poštovní sítě a definování minimálního počtu koncových bodů sítě (poštovní síťové jednotky) implementována známá metoda a upgradována pomocí nového přístupu založeného na analýze datové obálky (DEA) a fuzzy logice. Konečným cílem navrhovaného nového přístupu je určit, které z uvažovaných poštovních koncových bodů sítě by měly být uzavřeny nebo reorganizovány s ohledem na minimalizaci negativních dopadů, jak finančních, tak sociálních. Navrhovaný model poskytuje hodnoty pro všechny uvažované poštovní pobočky, což umožňuje rozhodovateli hodnotit důležitost každé jednotky. Navrhovaný model je nástrojem business inteligence, který nahrazuje multidisciplinární tým složený z manažerů poskytovatele univerzální poštovní služby a tvůrců politik z poštovního sektoru i sektoru udržitelného rozvoje venkova při dosahování důležitého rozhodnutí o změně poštovní sítě. Toto rozhodnutí lze považovat za extrémně složité, protože by mělo sublimovat protikladná kritéria, která se vztahují k obchodnímu úspěchu poskytovatele univerzální poštovní služby, právním předpisům a udržitelnosti místní komunity. hodnoty (indexy) získané navrhovanou metodou přesně zahrnují zmíněné tři kategorie. Autoři demonstrují použitelnost navrhované metodiky založené na reálných datech získaných v regionální organizační jednotce srbského poskytovatele univerzální služby, a poskytují analýzu výsledků dosažených u venkovských poštovních poboček. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.3846/transport.2020.13741
dc.relation.publisherversion https://journals.vgtu.lt/index.php/Transport/article/view/13741/10212
dc.identifier.wos 000593106000006
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85094850123
dc.identifier.obd 39885224


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access (CC BY 4.0) Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access (CC BY 4.0)

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet