Planning of rail freight unit train operation in the liberalized environment – instrument for dynamic assignment of paths on railway network

Show simple item record

dc.contributor.author Šohajek, Petr cze
dc.contributor.author Šustr, Martin cze
dc.contributor.author Štěpánová, Michaela cze
dc.contributor.author Čáp, Jiří cze
dc.date.accessioned 2021-05-15T18:12:15Z
dc.date.available 2021-05-15T18:12:15Z
dc.date.issued 2018 eng
dc.identifier.isbn 978-86-916153-4-5 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/76989
dc.description.abstract Reliability, speed and accuracy of transport according to customer needs is an essential aspect that affects the competitiveness of rail freight transportation. All resources used for planning, assuring and realization of individual transport are limited. The basis is that all operations must be planned, because it is the best way, how to provide service as required by customers with the least possible use of the capacity of the resources and also does not overload them. This paper considers the problem of improving short-term train path planning and operation path management that the ad hoc assignment of train path to the definite trainset operating under real-time information and automated assigning system. The proposed instrument performs dynamic assignment of ad hoc request for train running to appropriate train path through a fast and efficient solution procedure based on the assigning algorithm. The instrument reduce time for path assignment and enable to dispatchers use more time on solving real-time operational problems caused by disruptions. The procedure has been tested on real-life data from one of the major railroads in Central Europe. eng
dc.format p. 72-79 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Scientific Research Center Ltd. eng
dc.relation.ispartof Proceedings of the Fourth International Conference on Traffic and Transport Engineering eng
dc.rights open access eng
dc.subject rail freight transport eng
dc.subject planning eng
dc.subject path assignment eng
dc.subject train operating company eng
dc.subject infrastructure manager eng
dc.subject železniční nákladní doprava cze
dc.subject plánování cze
dc.subject přiřaďování tras cze
dc.subject železniční dopravce cze
dc.subject správce infrastruktury cze
dc.title Planning of rail freight unit train operation in the liberalized environment – instrument for dynamic assignment of paths on railway network eng
dc.title.alternative Plánování provozu ucelených vlaků v prostředí uvolněného trhu - instrument pro dynamické přiřaďování tras na železniční síti cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Spolehlivost, rychlost a přesnost dopravy vzhledem k potřebám zákazníků jsou základními vlastnostmi, které ovlivňují konkurence schopnost železniční nákladní dopravy. Všechny zdroje používané pro plánování, zajištění a realizaci jednotlivé přepravy jsou omezené. Základem je, že všechny činnosti musí být plánovány, jelikož se jedná o nejlepší možný způsob, jak poskytnout službu takovou, jakou zákazník požaduje s vynaložením co nejméně kapacit zdrojů a či je nepřetíží. Tento příspěvek se zabývá problémem zlepšení krátkodobého plánování tras a řízením jejich použití v provozu, tím že ad hoc přiděluje vlakové trasy daným vlakům dle aktuálních informací za pomocí automatizovaného přiřaďovacího systému. Navržený nástroj umožňuje dynamické přiřazení ad hoc požadavku na jízdu vlaku ke vhodné vlakové trase pomocí rychlého a efektivního postupu založeného na přiřaďovacím algoritmu. Nástroj snižuje čas potřebný na přidělení trasy a umožňuje dispečerovi využít více času na řešení aktuálních provozních problémů způsobených dopravními omezeními. Postup byl testován na skutečných datech získaných od významného železničního dopravce působícího ve střední Evropě. cze
dc.event ICTTE 2018 International Conference on Traffic and Transport Engineering (27.09.2018 - 28.09.2018, Bělehrad) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.relation.publisherversion http://ijtte.com/uploads/news_files/Proceedings%202018%20final.pdf eng
dc.identifier.wos 000542956800011
dc.identifier.obd 39881001 eng


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account