Tato bakalářská práce se věnuje softwarovému uchopení části tvorby českého malíře Zdeňka Sýkory, konkrétně jeho Makrostrukturám. Tento malíř Makrostruktury vyvářel v poměrně krátkém období let 1972-1973, když na ně navázala tvorba Linií. Makrostruktury vznikly šikmým výřezem ze strukturálních obrazů, které měly specifické vnitřní čtvercové členění. Konstrukce Struktur vychází z definovaných pravidel pro vkládání čtvercových elementů (obsahujících většinou černé nebo bílé půlkruhy) na plátno. V první části této práce je popsána Sýkorova tvorba od počáteční krajinomalby, přes Struktury, Makrostruktury až po Linie. Ve druhé kapitole je analyzován algoritmus pro tvorbu Struktur, který má striktně matematický charakter. Diskutován je zejména vliv výchozích elementů a pravidel na výslednou strukturu. Prezentována je počítačová rekonstrukce Struktur a Makrostruktur, když výřez ze Struktur je založen na transformaci obrazu pomocí rotace. Samostatnou kapitolu tvoří popis vývoje aplikace na počítačovou reprezentaci struktur a makrostruktur, která je vytvořena v programovacím jazyku Java. Grafické výstupy jsou realizovány pomocí knihovny JavaFX. V poslední části jsou srovnány některé Sýkorovy Makrostruktury s výstupy generovanými vytvořeným programem.