dc.contributor.advisor |
Huschová, Petra |
|
dc.contributor.author |
Hladíková, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2019-09-25T05:19:14Z |
|
dc.date.available |
2019-09-25T05:19:14Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019-06-14 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/74030 |
|
dc.description.abstract |
This Bachelor Thesis examines the role and application of verb complementation within a comparative analysis of two distinctive types of instructional texts. The theoretical part follows the general stylistic principles upon which instructional writing style is built and formulates syntactic properties of verb with a particular focus on its complementation. In the analytical part, this theoretical framework is juxtaposed with the syntactic behaviour of verb in recipes and patient information leaflets. In this manner, the thesis aims to determine the relation between stylistic functions and syntactic structure in instructional writing, as well as to specify syntactic and stylistic distinctions between two subgenres of this text type. |
eng |
dc.format |
186 s. |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
instructional text |
eng |
dc.subject |
verb complementation |
eng |
dc.subject |
transitivity |
eng |
dc.subject |
valency |
eng |
dc.subject |
sentence pattern |
eng |
dc.subject |
recipe |
eng |
dc.subject |
patient information leaflet |
eng |
dc.subject |
instruktivní text |
cze |
dc.subject |
komplementace slovesa |
cze |
dc.subject |
tranzitivita |
cze |
dc.subject |
valence |
cze |
dc.subject |
větný typ |
cze |
dc.subject |
recept |
cze |
dc.subject |
příbalový leták |
cze |
dc.title |
Verb Complementation in Instructional Texts |
eng |
dc.title.alternative |
Komplementace slovesa v instruktivních textech |
cze |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Ježková, Šárka |
|
dc.date.accepted |
2019-08-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
Tato bakalářská práce zkoumá úlohu a aplikaci komplementace slovesa v rámci komparativní analýzy dvou význačných typů instruktivních textů. Teoretická část sleduje obecné stylistické principy, na nichž se instruktivní styl zakládá, a formuluje syntaktické vlastnosti slovesa se zaměřením na jeho komplementaci. V analytické části je tento teoretický rámec usouvztažněn se syntaktickou povahou slovesa v receptech a příbalových letácích k lékům. Cílem práce je tudíž vymezení vztahu mezi stylistickými funkcemi a větnou výstavbou instruktivních textů, jakož i specifikace syntakticko-stylistických rozdílů mezi dvěma podžánry tohoto typu textu. |
cze |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro odbornou praxi |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D39835 |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cze |
dc.description.defence |
Studentka se k obhajobě dostavila pečlivě připravena. Adekvátně zodpověděla všechny otázky z posudků a obhájila svoje zjištění. Komise se shodla na výsledném hodnocení A. |
cze |
dc.identifier.stag |
37256 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |