dc.contributor.advisor |
Jilek, Petr |
|
dc.contributor.author |
Vrábel, Luboš
|
|
dc.date.accessioned |
2019-06-18T07:08:19Z |
|
dc.date.available |
2019-06-18T07:08:19Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019-05-17 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/73127 |
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na určení reakční doby řidiče silničního vozidla na změnu situace před vozidlem a je rozdělena na dvě části. První část práce se věnuje konstrukci, účelu a uplatnění zadního osvětlení vozidla. Dále jsou vysvětleny fyziologické a psychické faktory lidského vidění a vnímání podnětů s vysvětlením reakční doby řidiče.
Druhá část práce se věnuje experimentálnímu měření reakční doby řidiče. Reakční doba je měřena u dvou různých zdrojů světla, přičemž jsou určeny dvě různé podmínky měření. Výsledky měření jsou následně porovnány a vyhodnoceny. Cílem práce je experimentálně ověřit vliv změny zdroje světla na reakční dobu řidiče. |
cze |
dc.format |
71 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
řidiči |
cze |
dc.subject |
vozidla |
cze |
dc.subject |
brzdová světla |
cze |
dc.subject |
reakční doba |
cze |
dc.subject |
reakční podněty |
cze |
dc.subject |
drivers |
eng |
dc.subject |
vehicles |
eng |
dc.subject |
stop-lights |
eng |
dc.subject |
reaction time |
eng |
dc.subject |
reaction impulses |
eng |
dc.title |
Určení reakční doby řidiče silničního vozidla na změnu situace před vozidlem |
cze |
dc.title.alternative |
The assessment of road vehicle driver´s reaction time on the situation change in front of the vehicle |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.date.accepted |
2019-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theses is focused on road vehicle driver´s reaction time assessment on the situation change in front of the vehicle. The theses is divided into two parts. The first part is dedicated to construction, function and use of vehicle´s rear light. Further there are explained physiological and psychological factors of human visual sense and impulses perceiving with driver´s reaction time explanation.
The second part goes in experimental measurement of driver´s reaction time. The reaction time is measured at two various sources of light, whereas there are given two different conditions of measurement. The results of measurement are consequently compared and assessed. The objective of the theses is to verify experimentally the influence of light source change to the driver´s reaction time. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D39921 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní technologie a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Student přednesl obhajobu své bakalářské práce, zodpověděl otázky z posudku vedoucího práce a přesvědčivě reagoval na všechny dotazy členů komise. |
cze |
dc.identifier.stag |
37883 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |