Určení reakční doby řidiče silničního vozidla na změnu situace před vozidlem

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Jilek, Petr
dc.contributor.author Vrábel, Luboš
dc.date.accessioned 2019-06-18T07:08:19Z
dc.date.available 2019-06-18T07:08:19Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019-05-17
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna)
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/73127
dc.description.abstract Práce je zaměřena na určení reakční doby řidiče silničního vozidla na změnu situace před vozidlem a je rozdělena na dvě části. První část práce se věnuje konstrukci, účelu a uplatnění zadního osvětlení vozidla. Dále jsou vysvětleny fyziologické a psychické faktory lidského vidění a vnímání podnětů s vysvětlením reakční doby řidiče. Druhá část práce se věnuje experimentálnímu měření reakční doby řidiče. Reakční doba je měřena u dvou různých zdrojů světla, přičemž jsou určeny dvě různé podmínky měření. Výsledky měření jsou následně porovnány a vyhodnoceny. Cílem práce je experimentálně ověřit vliv změny zdroje světla na reakční dobu řidiče. cze
dc.format 71 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject řidiči cze
dc.subject vozidla cze
dc.subject brzdová světla cze
dc.subject reakční doba cze
dc.subject reakční podněty cze
dc.subject drivers eng
dc.subject vehicles eng
dc.subject stop-lights eng
dc.subject reaction time eng
dc.subject reaction impulses eng
dc.title Určení reakční doby řidiče silničního vozidla na změnu situace před vozidlem cze
dc.title.alternative The assessment of road vehicle driver´s reaction time on the situation change in front of the vehicle eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.date.accepted 2019-06-12
dc.description.abstract-translated The theses is focused on road vehicle driver´s reaction time assessment on the situation change in front of the vehicle. The theses is divided into two parts. The first part is dedicated to construction, function and use of vehicle´s rear light. Further there are explained physiological and psychological factors of human visual sense and impulses perceiving with driver´s reaction time explanation. The second part goes in experimental measurement of driver´s reaction time. The reaction time is measured at two various sources of light, whereas there are given two different conditions of measurement. The results of measurement are consequently compared and assessed. The objective of the theses is to verify experimentally the influence of light source change to the driver´s reaction time. eng
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky: Silniční vozidla cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D39921
dc.thesis.degree-program Dopravní technologie a spoje cze
dc.description.defence Student přednesl obhajobu své bakalářské práce, zodpověděl otázky z posudku vedoucího práce a přesvědčivě reagoval na všechny dotazy členů komise. cze
dc.identifier.stag 37883
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet