EFFECT OF THE USE OF COMPUTER-AIDED ASSESSMENT SYSTEM IN THE TEACHING OF MATHEMATICAL ANALYSIS WITH REGARD TO STUDENTS' APPROACHES TO LEARNING

Show simple item record

dc.contributor.author Jahodová Berková, Andrea cze
dc.date.accessioned 2019-05-22T04:25:11Z
dc.date.available 2019-05-22T04:25:11Z
dc.date.issued 2017 eng
dc.identifier.issn 2336-2375 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/72325
dc.description.abstract Computer-aided assessment systems are increasingly used in education for both formative and summative assessment. Example of such a system from the area of mathematics education is the platform Maple T. A. (Testing and Assessment), which was developed specially for assessment in mathematics. The paper is focused on the efficiency of the use of the Maple T. A. platform to students' performance in classes of mathematical analysis (calculus). For this reason, the pedagogical experiment was conducted on the first and later second year undergraduate students of teaching mathematics taking into consideration their approaches to learning and studying. The research results include cluster analysis of students' approaches to learning and studying and analysis of students' performance in their homework assignments and final tests. eng
dc.format p. 71-75 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Česká zemědělská univerzita v Praze eng
dc.relation.ispartof Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, volume 10, issue: 3 eng
dc.rights open access eng
dc.subject Approaches to learning and studying eng
dc.subject Maple T. A. eng
dc.subject Computer-aided assessment eng
dc.subject CAA eng
dc.subject Přístupy studentů k učení a studiu cze
dc.subject Maple T.A. cze
dc.subject Počítačem podporované hodnocení cze
dc.subject CAA cze
dc.title EFFECT OF THE USE OF COMPUTER-AIDED ASSESSMENT SYSTEM IN THE TEACHING OF MATHEMATICAL ANALYSIS WITH REGARD TO STUDENTS' APPROACHES TO LEARNING eng
dc.title.alternative EFEKT VYUŽÍVÁNÍ SYSTÉMU POČÍTAČEM PODOROVANÉHO HODNOCENÍ VE VÝUCE MATEMATICKÉ ANALÝZY S OHLEDEM NA PŘÍSTUPY STUDENTŮ K UČENÍ cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Počítačem podporované hodnocení je využíváno stále častěji pro formativní i sumativní účely. Příkladem takové hodnoticí platformy je v matematice systém Maple T. A. Článek popisuje výzkum efektivity užití platformy Maple T. A. Z tohoto důvodu byl proveden pedagogický experiment na studentech prvního a později druhého ročníku učitelství matematiky zaměřený na výkon studentů v hodinách matematické analýzy s přihlédnutím k jejich přístupům k učení a studiu. Článek obsahuje shlukovou analýzu přístupů studentů k učení a analýzu výkonu studentů v jejich domácích úkolech a zápočtových testech. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.7160/eriesj.2017.100302 eng
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.7160/eriesj.2017.100302 eng
dc.relation.publisherversion https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/163
dc.identifier.wos 000415624200003 eng
dc.identifier.obd 39880296 eng


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account